Μπορεί την Τσικνοπέμπτη να πήραν «φωτιά» οι ψησταριές ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει και η αντίθετη άποψη.
Αντισπισιστές/ριες από το Πέραμα και το Κερατσίνι προχώρησαν σε παρέμβαση σε ταβέρνες και ψητοπωλεία του Περάματος μοιράζοντας το παρακάτω κείμενο με αφορμή την Τσικνοπέμπτη.
Το κείμενο αναρτήθηκε σε ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου και αναφέρει τα εξής:
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ: ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΓΙΟΡΤΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΒΙΑ
Αυτή η μέρα είναι για τους περισσότερους ανθρώπους μία ημέρα γιορτής και διασκέδασης. Αυτή η γιορτή έχει άγνωστη προέλευση και για κάποιους σχετίζεται με την ορθόδοξη θρησκεία ενώ για άλλους είναι άσχετη από αυτή. Το μόνο σίγουρο που υφίσταται ως κοινός παρανομαστής είναι ότι πρόκειται για άλλη μία γιορτή που αποθεώνει τον καταναλωτισμό ως κουλτούρα και ως μέσο διασκέδασης. Η αντικειμενοποίηση των ζώων δεν είναι προϊόν του καπιταλισμού, η καταναλωτική μανία που παράγει όμως ο καπιταλισμός εξυψώνει στα ύψη αυτή την αντικειμενοποίηση καθιστώντας εμπορεύματα άτομα που έχουν κεφάλι, πόδια, μάτια, συναισθήματα. Άτομα τα οποία από την γέννησή τους μέχρι την στιγμή της σφαγής τους έζησαν ως σκλάβοι, δεν γνώρισαν ελευθερία, κακοποιήθηκαν συστηματικά, βιάστηκαν και βίωσαν το έντονο στρες αντιλαμβανόμενα ποιος είναι ο προορισμός τους.
Αυτή η μέρα είναι μία ημέρα φρίκης, πόνου και απερίγραπτης βίας για ακόμα περισσότερα μη ανθρώπινα ζώα. Κατά προσέγγιση 400 εκατομμύρια ζώα σκοτώνονται την μέρα για να καλύψουν διατροφικές επιθυμίες (και όχι ανάγκες) του ανθρώπου. Ο αριθμός αυτός μόνο για την ημέρα της τσικνοπέμπτης πολλαπλασιάζεται ραγδαία. Το ολοκαύτωμα των ζώων είναι το μεγαλύτερο και μαζικότερο ολοκαύτωμα που έχει γνωρίσει η ιστορία, ένα ολοκαύτωμα που συμβαίνει καθημερινά και ασταμάτητα επί χρόνια. Για να υπάρξει η φρίκη αυτή δεν αρκεί να υπάρχουν μόνο μερικοί στυγνοί άνθρωποι που θα την επινοήσουν και θα την εφαρμόσουν μέσα στα σφαγεία με τον πιο άρρωστο τρόπο, χρειάζεται η σιωπηλή συναίνεση και η απάθεια της ίδιας την κοινωνίας που είναι μυημένη σε ότι της προσφέρει το κυρίαρχο lifestyle. Τα κέρδη της βιομηχανίας κρέατος και γάλακτος βασίζονται στην ψευδαίσθηση ότι η χρήση των ζώων ως τροφή, ένδυση ή πειράματα για διάφορα προϊόντα είναι αναγκαία στον άνθρωπο. Βασίζονται επίσης στο γεγονός ότι ο επιβαλλόμενος τρόπος ζωής -από το σύστημα της εκπαίδευσης μέχρι και τις ιεραρχικές σχέσεις εργασίας- εκπαιδεύει τον άνθρωπο στην μη αμφισβήτηση, στο να μη τίθενται ηθικά κριτήρια για τις επιλογές του και στο βόλεμα πίσω από την παράδοση η οποία γίνεται αποδεκτή ως θέσφατο.
Στην πραγματικότητα, η κάλυψη των αναγκών του ανθρώπου σε θέματα διατροφής, μπορεί να γίνει πλήρως μέσα από την κατανάλωση φυτικών τροφών, κάτι που πλέον και η ίδια η συμβατική επιστήμη αναγνωρίζει και επίσημα. Θεωρίες που θέτουν εξ ορισμού τα μη ανθρώπινα ζώα ως αδύνατον να νοηθούν ως αντικείμενα ηθικής πάνε περίπατο όταν βλέπουμε τους ίδιους ανθρώπους που τα λένε αυτά να υπερασπίζονται τα δικαιώματα ζώων όπως ο σκύλος και η γάτα. Τα ζώα αυτά δεν διαφέρουν σε τίποτα από αυτά τα οποία σφάζονται. Μάλιστα υπάρχουν κουλτούρες όπου ακόμα και αυτά χρησιμοποιούνται ως τροφή, ενώ άλλα που χρησιμοποιούνται εδώ, δεν χρησιμοποιούνται αλλού. Αυτό αποδομεί και κάθε μεταφυσική αντίληψη περί ρόλου ύπαρξης των ζώων ως υπηρέτη του ανθρώπου.
Η αλλοτριωτική διαδικασία που εντείνεται με τον βιομηχανικό τρόπο παραγωγής οδηγεί τον άνθρωπο στην πλήρη αποσύνδεση μεταξύ της διαδικασίας εκτροφής και σφαγής των ζώων και του τελικού “προϊόντος” που αγοράζει από τις βιτρίνες του καπιταλισμού. Τα χαρούμενα ζωάκια που βρίσκονται πάνω στις συσκευασίες των ζωικών προϊόντων δεν είναι τίποτα περισσότερο από την σιωπηλά συμφωνημένη συγκάλυψη μεταξύ πωλητή και καταναλωτή της αμείλικτης πραγματικότητας που επιφύλαξαν αμφότεροι προς τα ζώα. Δεν είναι τίποτα περισσότερο υποκριτικό από αυτό.
Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Αντισπισιστές/ριες από Πέραμα-Κερατσίνι