Τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ολοκληρώνονται τα έργα στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Έπειτα από περισσότερο από 1,5 χρόνο με καθυστερήσεις και ταλαιπωρία για τους επιβάτες, ο ΗΣΑΠ θα παραδοθεί και πάλι στο κοινό ανανεωμένος, πιο σύγχρονος και πιο ασφαλής.
Όπως δηλώνει στο newsbeast.gr ο διευθύνων σύμβουλος του ΗΣΑΠ Χαράλαμπος Αραμπατσάκος, το 75% του έργου έχει ολοκληρωθεί και το 25% που απομένει αφορά τη σήραγγα Αττική-Μοναστηράκι που έκλεισε το Σάββατο. «Είχε κατασκευαστεί το 1890», λέει ο κ. Αραμπατσάκος εξηγώντας πως σε όλα τα χρόνια λειτουργίας του ΗΣΑΠ αυτή είναι η πρώτη φορά που ανακαινίζεται.
Οι επιβάτες βέβαια περιμένουν με ανυπομονησία την ολοκλήρωση του έργου καθώς επί πολύ καιρό ταλαιπωρήθηκαν είτε με διακοπές δρομολογίων, είτε με καθυστερήσεις, είτε με κλειστά τμήματα και εξυπηρέτηση με λεωφορεία κ.ο.κ.
Πώς θα είναι ο ΗΣΑΠ μετά από όλα αυτά;
«Κατ΄αρχήν πιο σύγχρονος», λέει ο κ. Αραμπατσάκος, «το τρένο θα περνά από το σταθμό κάθε δύο λεπτά». Επίσης η κίνηση των συρμών θα είναι πολύ πιο ομαλή αλλά και πιο ασφαλής. Σ’ αυτό συμβάλει η σταθερή επιδομή, το υλικό δηλαδή πάνω στο οποίο τοποθετήθηκαν εκ νέου οι γραμμές. «Εξασφαλίζει υψηλές ταχύτητες και πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια», προσθέτει.
Η υλοποίηση των έργων στον ΗΣΑΠ είχε επιπρόσθετες δυσκολίες. Πρώτα απ’ όλα την εκτέλεσή τους ενώ παράλληλα γίνονταν δρομολόγια, τονίζει ο κ. Αραμπατσάκος. Παράλληλα, σε αρκετούς σταθμούς τα εργαλεία των εργατών «χτύπησαν» σε αρχαία.
Τα ευρήματα θα αναδειχθούν, λέει, επισημαίνοντας πως οι εργασίες στον ΗΣΑΠ γίνονται πάντα παρουσία αρχαιολόγου.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις, μετά την ολοκλήρωση των έργων ο ΗΣΑΠ θα εξυπηρετεί 600.000 επιβάτες ημερησίως, δηλαδή περίπου 100.000 περισσότερους απ ότι σήμερα.
Τα επόμενα βήματα στην ανάπτυξη του δικτύου περιλαμβάνουν τρεις σταθμούς στο Ψαλίδι, τον Ιλισό και τα Καμίνια αλλά και επέκταση προς τη Βόρεια Αττική με κατάληξη τον Άγιο Στέφανο. Ο χρονικός ορίζοντας αυτών των έργων περιλαμβάνει το διάστημα 2012-2017.