Το πρώτο δίμηνο της νέας χρονιάς δίνει τον ρυθμό για τις συζητήσεις και διαπραγματεύσεις, εντός και εκτός συνόρων, που θα καθορίσουν τις λεπτομέρειες του τριετούς πλάνου του υπουργείου Παιδείας για την εκπαίδευση, αλλά και τον τρόπο καθώς και το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του.
Ήδη, μέσα στον Ιανουάριο, αναμένονται η ενδιάμεση έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α., η οποία θα δημοσιοποιηθεί, σύμφωνα με πηγές του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, στις 20 Ιανουαρίου, η έκτακτη Σύνοδος των πρυτάνεων, στην οποία θα παρευρεθεί ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, στις 14 του μηνός, καθώς επίσης και η έναρξη των συζητήσεων στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (πιθανότατα από την τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου).
Αναλυτικότερα, στην ενδιάμεση έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α. αναμένεται να περιλαμβάνονται προτάσεις για τις διαδικασίες διαμόρφωσης του προϋπολογισμού των δαπανών της Εκπαίδευσης, για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να επιτευχθεί η αύξηση της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολείων και των ΑΕΙ, προτάσεις για την αποτελεσματικότερη σχολική διοίκηση και για την επιμόρφωση των στελεχών της Εκπαίδευσης, για την ανάπτυξη των ολοήμερων σχολείων, για την συγκρότηση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας και τη διασύνδεση ερευνητικών κέντρων και ΑΕΙ, καθώς επίσης και προτάσεις για τις διαδικασίες για την αξιόπιστη παρακολούθηση της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης. Όλα αυτά θα ληφθούν υπ’όψιν για την πορεία και υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων μέσα στο τριετές πλαίσιο που έχει θέσει το υπουργείο, ενώ η νέα, ολοκληρωμένη έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α. για την Εκπαίδευση θα είναι έτοιμη σε έναν χρόνο περίπου από τώρα.
Όσον αφορά στις συζητήσεις στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει πέντε συνεδριάσεις, κατά τις οποίες θα κληθούν, κατά κύριο λόγο, εμπειρογνώμονες, που θα τοποθετηθούν ως προς τις μεταρρυθμίσεις που θα πρέπει να γίνουν μέσα στο τριετές πλαίσιο, αλλά και ως προς τις πρακτικές που θα πρέπει να ακολουθηθούν για να πραγματοποιηθούν οι μεταρρυθμίσεις αυτές. Στην έναρξη των συζητήσεων, θα υπάρχει και μία εισήγηση, από πλευράς υπουργείου, με βάση την οποία θα κατευθυνθεί η συζήτηση στο πέρας των πέντε αυτών εβδομάδων, ενώ στόχος είναι στο τέλος, να έχει καθοριστεί και το ακριβές χρονοδιάγραμμα της υλοποίησης των όποιων αλλαγών. Το αναλυτικό πρόγραμμα των συνεδριάσεων της Επιτροπής αναμένεται να ανακοινωθεί την ερχόμενη εβδομάδα.
Τέλος, στην έκτακτη Σύνοδο των πρυτάνεων, αναμένεται να δωθούν απαντήσεις από την ηγεσία του υπουργείου για ζητήματα που άπτονται της λειτουργίας των πανεπιστημίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχει «κλείσει» ακόμα η ατζέντα της συζήτησης, από πλευράς πρυτάνεων, ωστόσο, τις επόμενες ημέρες θα καθοριστούν όλα τα ζητήματα που θα τεθούν στον υπουργό. Πάντως, αυτό που σίγουρα θα συζητηθεί, θα είναι η άρση των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν σε σχέση με τα μεταπτυχιακά και σε σχέση με τις προϋποθέσεις ένταξης στις κατηγορίες Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΤΕΠ) και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ).