Στον «κοινό στόχο της Ευρώπης μας – της Ευρώπης του πνεύματος και των ιδεών» όπως χαρακτηριστικά τόνισε μιλώντας στα γαλλικά , αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, εγκαινιάζοντας απόψε στη Θεσσαλονίκη την διπλή έκθεση με τίτλο “Ο Ντελακρουά σκηνοθετεί το ΄21 και ο Φιλιποτό δημιουργεί το Πανόραμα της Πολιορκίας του Παρισιού” στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
«Αυτή η διπλή έκθεση σφραγίζει πολλούς αιώνες ελληνογαλλικής φιλίας. Πέρυσι γευτήκαμε τους καρπούς αυτής της φιλίας γιατί χάρη στην αποφασιστική υποστήριξη της Γαλλίας, η Ελλάδα ακολουθεί το δρόμο της στην Ευρώπη. Φιλία που να είστε σίγουροι ότι έχει μεγάλο μέλλον και οδηγεί προς έναν κοινό στόχο, προς την Ευρώπη μας, την Ευρώπη του πνεύματος και των ιδεών» τόνισε ο κ.Παυλόπουλος μιλώντας στα γαλλικά και τιμώντας έτσι τους γαλλόφωνους προσκεκλημένους αλλά και συν-διοργανωτές της έκθεσης που τελεί υπό την αιγίδα της ελληνικής και της γαλλικής Προεδρίας της Δημοκρατίας.
«Διακόσια χρόνια Ελληνογαλλικής φιλίας αποκαλύπτονται μέσ’ από δύο παράλληλες εκθέσεις, «Ντελακρουά» και «Φιλιποτό», οι οποίες πραγματοποιούνται στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Οι δύο αυτές εκθέσεις προσεγγίζουν την Ελληνογαλλική φιλία με βάση το τρίπτυχο της Επανάστασης του 1821, της Πολιορκίας του Παρισιού κατά τον γαλλοπρωσικό πόλεμο 1870-1871 και της τέλεσης των πρώτων Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων το 1896 στην Αθήνα.
Σ’ αυτό το εικαστικό πλαίσιο ο Ευάγγελος Ιωαννίδης και ο Δημήτρης Βασιλείου «συνομιλούν» με τον Ντελακρουά, μ’ αντίγραφά τους που αναπαριστούν, «à la façon de», αντιστοίχως τις «Σφαγές της Χίου» του 1824 και την «Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου» του 1826. Στο ίδιο πλαίσιο «δένει» ο πίνακας του Φιλιποτό από το Πανόραμα «Πολιορκία του Παρισιού» -τμήμα της πολύτιμης συλλογής τους ζεύγους Τέλλογλου- ο οποίος ήταν κομμάτι της Ροτόντας που ο ζωγράφος έστησε έξω από το Παναθηναϊκό Στάδιο το 1896, όταν τελέσθηκαν στην Αθήνα οι πρώτοι Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες. Ας θυμηθούμε ότι ένα ολόκληρο κίνημα Ελλήνων βρέθηκαν στο πλευρό των Γάλλων κατά τη διάρκεια του γαλλοπρωσικού πολέμου 1870-1871” τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας καταλήγοντας:
«Μια εντελώς πρωτότυπη εκθεσιακή σύνθεση διατρέχει συμβολικά δύο αιώνες Ελληνογαλλικής φιλίας, σ’ αυτό το Πολιτισμικό Κόσμημα της Θεσσαλονίκης, το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης».
Στη σπουδαιότητα και την πολλαπλή νοηματοδότηση των δύο εκθέσεων αλλά και των φιλικών σχέσεων των δύο λαών (Ελλάδας και Γαλλίας) αναφέρθηκε η γενική γραμματέας του Δ.Σ. του Τελλογλείου, καθηγήτρια του ΑΠΘ, Αλεξάνδρα Γουλάκη – Βουτυρά, που έχει τη γενική ευθύνη της διοργάνωσης. «Οι δύο εκθέσεις του Τελλογλείου, στις οποίες συνεργάζονται μουσεία από τη Γαλλία και την Ελλάδα, συναντώνται σε θέματα που σχετίζονται με τις φιλικές σχέσεις των δύο χωρών στον 19ο – 20ο αιώνα. Σε δραματικές στιγμές της ιστορίας τους, το θέμα της φιλίας ανάμεσά τους συναντά την τέχνη και μετατρέπεται σε μήνυμα. Μια οπτική που εδώ πρωτοπαρουσιάζεται στο κοινό. Γι’ αυτό είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που και οι δύο εκθέσεις έχουν τεθεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής και Γαλλικής Προεδρίας της Δημοκρατίας» ανέφερε η κ.Γουλάκη – Βουτυρά.
Παρόντες στα αποψινά εγκαίνια ήταν εκπρόσωποι της γαλλικής πρεσβείας, των προξενείων της Γερμανίας, Αυστρίας, της Κύπρου και του Λουξεμβούργου, ο περιφερειάρχης Απ. Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ.Μπουτάρης , κ.α
Η έκθεση θα είναι ανοιχτή ως και τις 31 Ιανουαρίου 2017.