Θέματα που αφορούν τομείς διαχείρισης λιμενικών εργασιών, συζητήθηκαν σε συνάντηση που είχαν χθες στελέχη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ-θυγατρική εταιρεία της COSCO) με στενούς συνεργάτες του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε έπειτα από αίτημα των στελεχών του ΣΕΠ, διαπιστώθηκε η ανάγκη διαρκούς απευθείας επικοινωνίας, μεταξύ υπουργείου και εταιρείας, για την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων, προκύψουν κατά τη μεταβατική διαδικασία ενόψει της διαχείρισης του λιμανιού από την COSCO, στο πλαίσιο των νομίμων αρμοδιοτήτων και ορίων και των δύο.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, η μεταβίβαση από το ΤΑΙΠΕΔ αρχικά του 51% των μετοχών του ΟΛΠ προς την COSCO Group (Hong Kong) Limited αλλά και η καταβολή του τιμήματος των 280,5 εκατ. ευρώ από την κινεζική εταιρεία, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Αυγούστου.
Ήδη τρία στελέχη της κινεζικής εταιρείας βρίσκονται στην Αθήνα και έχουν καθημερινώς συναντήσεις εργασίας με τα ανώτερα στελέχη του ΟΛΠ ΑΕ προκειμένου να ενημερωθούν για όλα τα θέματα του οργανισμού.
Αυτό που προσπαθούν να επιτύχουν τα στελέχη του Οργανισμού, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι να γίνει η υψηλότερη και καλύτερη ποιοτική μετάβαση που έχει γίνει ποτέ μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η μετάβαση της διαχείρισης προς την κινεζική COSCO θα στείλει θετικά μηνύματα προς επενδυτικά σχήματα που θα ήθελαν να προχωρήσουν σε επενδύσεις στην Ελλάδα.
Ο νέος μέτοχος του ΟΛΠ μετά την ολοκλήρωση της διαδικασία αναμένεται να ζητήσει τη σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων του Οργανισμού, προκειμένου να υπάρξει νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην εταιρεία.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο νέο συμβούλιο της εταιρείας αναμένεται να συμμετάσχουν τουλάχιστον οκτώ στελέχη από πλευράς COSCO και τρία από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ.
Στο μεταξύ χθες το Πρωτοδικείο Πειραιά με απόφασή του απέρριψε την αγωγή επιχειρηματικών φορέων της βόρειας Ελλάδας που είχε κατατεθεί στις 24/6, εναντίον της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και των συνδικάτων των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που ζητούσαν να κηρυχθούν παράνομες και καταχρηστικές οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
Σύμφωνα με το σκεπτικό, η απόφαση του δικαστηρίου στηρίχθηκε στο γεγονός ότι η απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων είχε ολοκληρωθεί οπότε και δεν υπήρχε κάποιο συμφέρον που να δικαιολογεί το αίτημα (σημειώνεται ότι η αγωγή των φορέων της βόρειας Ελλάδας κατατέθηκε την Παρασκευή 24/6, την ίδια ημέρα που οι εργαζόμενοι σε ΟΛΘ και ΟΛΠ ανέστειλαν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις).