Η China COSCO Shipping Corporation limited (“COSCO SHIPPING”) και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) υπέγραψαν σήμερα συμφωνία στο Πεκίνο, στη Μεγάλη Αίθουσα του Λαού, επιβεβαιώνοντας ότι οι προϋποθέσεις που καθορίστηκαν στην πρόσφατα υπογραφείσα Συμφωνία Εξαγοράς Μετοχών του 67% του ΟΛΠ από την COSCO SHIPPING έχουν εκπληρωθεί.
Ο Wan Min, γενικός διευθυντής της COSCO SHIPPING, και ο Στέργιος Πιτσιόρλας, πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, υπέγραψαν έγγραφη επιβεβαίωση, παρουσία του πρωθυπουργού της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Λι Κετσιάνγκ και του Αλέξη Τσίπρα, πρωθυπουργού της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Σημειώνεται ότι στις 8 Απριλίου 2016, η COSCO SHIPPING υπέγραψε τη Συμφωνία Εξαγοράς Μετοχών και τη Συμφωνία Μετόχων με το ΤΑΙΠΕΔ. Στις 10 Ιουνίου 2016, διεξήχθη η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΟΛΠ, κατά την οποία το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε τη Συναλλαγή ως συμβατή με τον ελληνικό νόμο. Η Βουλή των Ελλήνων στη συνέχεια κύρωσε με ευρεία πλειοψηφία τη συμφωνία παραχώρησης στις 30 Ιουνίου 2016, ολοκληρώνοντας μια σειρά απαραίτητων εγκρίσεων για την ολοκλήρωση της συναλλαγής από την COSCO SHIPPING.
Η σημερινή τελετή υπογραφής θα εμβαθύνει ακόμα περισσότερο τις διμερείς οικονομικές και εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των δύο χωρών ενώ προάγει και την ανάπτυξη των Σινο-Ελληνικών σχέσεων.
Την ίδια ημέρα, επίσης, στο Πεκίνο διοργανώθηκε φόρουμ για την Ελληνο-Κινεζική Ναυτιλιακή Συνεργασία.
Το φόρουμ παρακολούθησε ο γενικός διευθυντής της COSCO SHIPPING Wan Min, ο οποίος στην ομιλία του δήλωσε ότι «το έργο για τον Πειραιά κύλησε ομαλά, λειτουργώντας ως πρότυπο για τη συνεργασία Κίνας και Ελλάδας και αποκτώντας μεγάλη σημασία για την προώθηση της διμερούς φιλίας και ανάπτυξης».
Πρόσθεσε ότι «η COSCO SHIPPING θα αξιοποιήσει το απαράμιλλο γεωγραφικό πλεονέκτημα του Πειραιά, θα κεφαλαιοποιήσει τη στρατηγική ευκαιρία που προκύπτει από την πρωτοβουλία “Μία Ζώνη, Ένας Κόσμος” και τις στενές Σινο-Ελληνικές σχέσεις, θα προχωρήσει ενεργά σε επενδύσεις υποδομών, θα βελτιστοποιήσει την ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων, προκειμένου να αυξήσει τη δυναμικότητα του Πειραιά και να τον μετατρέψει στο μεγαλύτερο λιμάνι διαμετακόμισης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο».
Ο Wan Min τόνισε επίσης ότι Πειραιάς έχει πλέον καταστεί ένας σύγχρονος εμπορευματικός σταθμός μεγάλου βεληνεκούς, με κορυφαίες τεχνολογίες, ενώ είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι με όρους διαχειριστικής ικανότητας ανάμεσα στα 100 κορυφαία εμπορευματικά λιμάνια διεθνώς.
Ανέφερε εξάλλου ότι η εμπορευματική δυναμικότητα του Πειραιά αυξήθηκε από 880.000 TEU το 2010 σε 3.360.000 TEU το 2015, ενώ η κατάταξή του με όρους δυναμικότητας εκτοξεύτηκε από την 93η θέση στην 39η.