Λόγω των κωλυμάτων και άλλων χρονοβόρων διαδικασιών που προέκυψαν με το Συμβούλιο της Επικρατείας για κατασκευή του αμαξοστασίου του μετρό Θεσσαλονίκης στην περιοχή της Καλαμαριάς, η Αττικό Μετρό προσανατολίζεται στην αρχική της σκέψη, σύμφωνα με την οποία το αμαξοστάσιο θα γίνει στην Πυλαία.
Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρίας, Χρήστος Τσίτουρας, στο πλαίσιο ενημέρωσης των εκπροσώπων των κομμάτων του νομού για την πορεία εξέλιξης του μετρό Θεσσαλονίκης, από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη.
Ο υφυπουργός, μεταξύ άλλων επεσήμανε εκ νέου ότι η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, μήκους 9,6 χλμ θα είναι έτοιμη το 2015, οπότε και προβλέπεται να έχει δοθεί για χρήση και η επέκτασή της προς την Καλαμαριά, ενώ εκτίμησε ότι το 2020 θα λειτουργούν και οι 33 σταθμοί που προβλέπονται σε 33 χιλιόμετρα..
Ο κ. Τσίτουρας, επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι στην περιοχή της Πυλαίας, προβλέπεται να εξασφαλιστούν άλλα 100 στρέμματα δίπλα στην υπάρχουσα εγκατάσταση των 50 στρεμμάτων, έτσι ώστε να γίνει ένα ασφαλές αμαξοστάσιο, ενώ σημείωσε ότι ο σταθμός της Νέας Ελβετία μετατίθεται σε διπλανό σημείο που υπέδειξε ο Δήμος Θεσσαλονίκης και συγχωνεύονται οι σταθμοί Βούλγαρη και Νομαρχίας.
Αναφορικά με το θέμα που ταλανίζει τη διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ για το σταθμό του Παπάφειου, ο κ. Τσίτουρας εξέφρασε την αισιοδοξία του για την τελική έκβαση του ζητήματος, τονίζοντας ότι εντός της ημέρας συναντάται με τον μητροπολίτη κ. Άνθιμο.
Χαρακτηρίζοντας θετική τη διαβούλευση που είχαν το τελευταίο διάστημα, ο κ. Τσίτουρας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η τελική συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών να επιτευχθεί άμεσα.
Ο κ. Τσίτουρας διέψευσε φήμες και δημοσιεύματα περί εκτροχιασμού του κόστους για το μετρό Θεσσαλονίκης, επεσήμανε ότι δεν προβλέπονται επιπλέον επιβαρύνσεις 15 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του σταθμού στο Παπάφειο και σημείωσε ότι τα 8 εκατ. ευρώ που θα διατεθούν για την ενίσχυση του υπεδάφους στο σταθμό Ανάληψης, είναι εντός του προϋπολογισμού και εντός της σύμβασης.
Σημείωσε δε ότι για τις αρχαιολογικές ανασκαφές, προβλέπονταν αρχικά να δαπανηθούν 15 εκατ. ευρώ, ενώ τελικά το σύνολο των πόρων που θα απαιτηθούν είναι 90 εκατ. ευρώ, από τα οποία δόθηκαν τα 30 εκατ. ευρώ. Τόνισε ότι η ολοκλήρωσή τους αναμένεται εντός του 2012, ένα χρόνο νωρίτερα από τις αρχικές εκτιμήσεις.
Για την επέκταση προς την Καλαμαριά, ο κ. Τσίτουρας σημείωσε ότι το καλοκαίρι του 2012 αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής της, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα προκύψουν ενστάσεις και δικαστικές διαμάχες. Το κόστος της φθάνει στα 425 εκατ. ευρώ, τα οποία είναι ενταγμένα και εξασφαλισμένα από το ΕΣΠΑ.
Για την επέκταση προς τη Δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, Σταυρούπολη και Νοσοκομεία, τόνισε ότι εντός του 2013 αναμένεται η περαίωση των μελετητικών εργασιών και η δημοπράτηση του έργου.
Τονίζοντας ότι δεν υπάρχουν εξασφαλισμένοι πόροι για την εκτέλεση των εργασιών προς τα Δυτικά της Θεσσαλονίκης, ο κ. Τσίτουρας πρόσθεσε ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα σταθεί αρωγός για τα μη εξασφαλισμένα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης, αρκεί να υπάρξει δυνατότητα να καλυφθεί η δημόσια δαπάνη που θα απαιτηθεί.
Ο διευθυντής έργων μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, τόνισε μεταξύ άλλων ότι υποχρέωση όλων που εμπλέκονται στο θέμα ολοκλήρωσης του έργου είναι η επιτάχυνση των εργασιών και στο πλαίσιο αυτό ανέφερε ότι σήμερα η απορρόφηση πόρων είναι στα 236,7 εκατ. ευρώ, ήτοι το 25% του συνολικού προϋπολογισμού που είναι 1,1 δισ. ευρώ, με τα 328 εκατ. ευρώ να είναι ενταγμένα στο ΠΕΠ και τα υπόλοιπα να αφορούν χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ.
Επίσης, σημείωσε ότι στο μετρό Θεσσαλονίκης εργάζονται 1.050 άτομα, εκ των οποίων τα 600 στις αρχαιολογικές ανασκαφές, ενώ με τα συναφή επαγγέλματα που απαιτούνται ο αριθμός των απασχολουμένων φθάνει στα 1.600 άτομα.
Η Αττικό Μετρό ΑΕ, κατέθεσε αίτηση χρηματοδότησης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», που συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής, για τη χρηματοδότηση της πράξης με τίτλο Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά και δημόσια δαπάνη 588,5 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ 119,83 εκατ. ευρώ).