Συνεχίζεται το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των λεωφορειακών γραμμών της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), παρά το γεγονός ότι οι επιβάτες εκφράζουν έντονα παράπονα για τις περικοπές και τις συγχωνεύσεις σε δρομολόγια που έχουν ήδη επιβληθεί.
Με το τρίτο, κατά σειρά, κύμα αναδιαρθρώσεων –θα περιλαμβάνει περικοπές, συγχωνεύσεις και ενισχύσεις συχνοτήτων γραμμών– το οποίο θα αφορά περίπου 10 λεωφορειακές γραμμές, αναμένεται και επαναφορά γραμμών που έχουν ανασταλεί και εξακολουθούν να έχουν ζήτηση.
Συγκεκριμένα, η διακοπή λειτουργίας της γραμμής Χαϊδάρι – Πειραιάς φαίνεται ότι επανεκτιμήθηκε, με αποτέλεσμα να προγραμματίζεται επαναδρομολόγησή της, καθώς διαπιστώθηκε ότι οι κάτοικοι των περιοχών που εξυπηρετεί δεν έχουν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης.
Την ίδια στιγμή, όμως, αναμένεται διακοπή λειτουργίας ή συγχώνευσης τριών ακόμη γραμμών, που παρουσιάζουν χαμηλή πληρότητα σε νότια και βόρεια προάστια, με τη μία εξ αυτών να αφορά στη Βούλα. Οι αλλαγές αναμένεται να ανακοινωθούν εντός του Σεπτεμβρίου, οπότε και θα τεθούν σε ισχύ.
Έως τις 15 Σεπτεμβρίου πρόκειται να λειτουργήσουν όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με πλήρες πρόγραμμα, καθώς μέχρι σήμερα οι περισσότερες συγκοινωνίες εκτελούν δρομολόγια με αραιές συχνότητες, θερινού προγραμματισμού, παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των εκδρομέων έχει επιστρέψει.
Όσον αφορά στα παράπονα των επιβατών για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα δρομολόγια των λεωφορείων και τρόλεϊ, κύκλοι του ΟΑΣΑ τονίζουν ότι τη μεγαλύτερη ευθύνη φέρουν τα έκτακτα γεγονότα, όπως είναι οι πορείες και οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.
Σύμφωνα μάλιστα με τον σχεδιασμό του ΟΑΣΑ, η τήρηση των χρονοαποστάσεων μεταξύ των δρομολογίων θα έπρεπε να τηρείται κατά 100%, με βάση τα οχήματα και τους εργαζομένους που διαθέτει ο Οργανισμός. Στελέχη του ΟΑΣΑ επισημαίνουν ότι ο Οργανισμός διαθέτει αυτή τη στιγμή ακριβώς το ανθρώπινο δυναμικό που χρειάζεται για να εκτελεί με ακρίβεια το συγκοινωνιακό έργο του.
Ωστόσο, παραμένουν άγνωστες οι συνθήκες που θα επικρατήσουν μετά την 1η Ιανουαρίου 2012, καθώς είναι ασαφής ο αριθμός των εργαζομένων που θα επιλέξουν τη συνταξιοδότηση, ενώ δεν προβλέπονται νέες προσλήψεις.
Στο μεταξύ, το πρώτο 15νθήμερο του Σεπτεμβρίου αναμένεται η ολοκλήρωση των νέων οργανογραμμάτων όλων των συγκοινωνιακών εταιρειών, ενώ τα θέματα κανονισμών προσωπικού δείχνουν να καθυστερούν, καθώς το νέο μισθολόγιο του Δημοσίου αφορά πλέον και τις ΔΕΚΟ.
Ακόμη μία διακοπή μεταξύ Πειραιά και Ομόνοιας αναμένεται να υποστούν οι επιβάτες των ΗΣΑΠ, εκτός από αυτό το Σαββατοκύριακο και το επόμενο 10 και 11 Σεπτεμβρίου λόγω εργασιών, με στόχο το σύνολο του δικτύου να δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη Οκτωβρίου. Η πλήρης λειτουργία των ΗΣΑΠ πρόκειται να επιφέρει νέες αλλαγές στα δρομολόγια των λεωφορείων, τα οποία θα πρέπει να λειτουργήσουν τροφοδοτικά στο δίκτυο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.