Σε 320 ανήλθαν πέρυσι τα άτομα που υπέστησαν ατύχημα σε πλοία και σε θαλάσσιες περιοχές ευθύνης των λιμενικών αρχών, και αυξήθηκαν κατά 7,7% σε σχέση με το 2014, έναντι μείωσης 25,6% που παρατηρήθηκε το 2014 σε σχέση µε το 2013.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από τα 320 άτομα, το μεγαλύτερο ποσοστό (74,4%) αφορούσε σε θανατηφόρο ατύχημα. Ο μεγαλύτερος αριθμός ατυχημάτων συνέβη σε θαλάσσιες περιοχές και λιγότερο επάνω σε πλοία. Συγκεκριμένα, από τα 238 θανατηφόρα ατυχήματα, τα 217 (91,2%) συνέβησαν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 21 (8,8%) συνέβησαν επάνω σε πλοία. Αντίστοιχα, από τα 82 µη θανατηφόρα ατυχήματα, τα 54 συνέβησαν σε άτομα που βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 28 σε άτομα επάνω σε πλοία.
Από το σύνολο των ατόμων που έπαθαν ατύχημα επάνω σε πλοίο, το μεγαλύτερο ποσοστό (63,3%) συνέβη σε επιβατηγά πλοία. Αντίστοιχα, το µεγαλύτερο ποσοστό (93,4%) των ατόμων που έπαθαν ατύχημα σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών, συνέβη σε παράκτιες περιοχές.
Αναφορικά µε την ηλικία των ατόμων που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή σε θαλάσσιες περιοχές, το 60,3% των παθόντων (193 άτομα) ήταν άνω των 65 ετών. Από τα 49 ατυχήματα που έπαθαν τα άτομα επάνω σε πλοίο το 2015, τα 21 ήταν θανατηφόρα (θάνατοι από πνιγμό ή από άλλη αιτία) και τα 27 αφορούσαν σε μικροατυχήματα (θλάσεις, διαστρέμματα ή κατάγματα). Από τα 271 ατυχήματα που συνέβησαν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών, 217 ήταν θανατηφόρα (θάνατοι από πνιγμό ή από άλλη αιτία), 17 σχετίζονταν µε θλάσεις, διαστρέμματα ή κατάγματα και 37 µε διάφορες άλλες αιτίες.
Ο συνολικός αριθμός των θανάτων από πνιγμό αυξήθηκε το 2015 σε σχέση µε το 2014 κατά 8,5% (από 177 σε 192), έναντι µμείωσης 23,7% (από 232 σε 177) που είχε παρατηρηθεί το 2014 σε σχέση µε το 2013.
Σε 17 ελληνικά εμπορικά πλοία συνέβη ατύχημα
Σε συνολικά 17 ελληνικά εμπορικά πλοία (100 κόρων και άνω) και συνολικής χωρητικότητας 58.311 κόρων, συνέβη ατύχημα κατά το 2015.
Τα πλοία αυτά αντιστοιχούν στο 0,93% του συνόλου της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου και στο 0,13% της ολικής χωρητικότητας του.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από τα 17 πλοία, τα περισσότερα αφορούσαν σε επιβατηγά πλοία. Αναφορικά µε το αποτέλεσμα του ναυτικού ατυχήματος, τα 14 από τα 17 ατυχήματα προκάλεσαν βλάβη στο πλοίο, εκ των οποίων τα 5 ατυχήματα αφορούσαν σε προσάραξη του πλοίου χωρίς σημαντικές ζημιές, τα 3 ατυχήματα προκάλεσαν απώλεια ή βλάβη του µμεταφερόμενου φορτίου μεγαλύτερη του ¼, ενώ δεν αναφέρθηκε καμία απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός από τα εν λόγω ατυχήματα πλοίων.
Τα περισσότερα πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα ήταν ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών (8 πλοία) και 4 πλοία ήταν ηλικίας 15- 20 ετών. Η πλειονότητα των ατυχημάτων συνέβη σε πλοία μικρής χωρητικότητας (κάτω των 3.000 κόρων). Συγκεκριμένα, 5 ατυχήματα συνέβησαν σε πλοία 100- 500 κόρων, 5 ατυχήματα σε πλοία 500- 1.600 κόρων και 4 ατυχήματα σε πλοία 1.600- 3.000 κόρων.