Διαγκωνισμοί των ιδιοκτητών σκαφών για μια θέση στον κόλπο της Επιδαύρου. Τα τηλέφωνα χτυπάνε ασταμάτητα στις ταβέρνες της περιοχής για ένα τραπέζι. Και από σήμερα τα ξενοδοχεία είναι όλα γεμάτα!
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η Ελευθεροτυπία, ο «Ριχάρδος Γ’» του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Σαμ Μέντες και σε ερμηνεία του Κέβιν Σπέισι είναι η αιτία. Αν «βασιλιάς» στη σάλα ενός νυχτερινού κέντρου είναι ο μετρ – αφού εκείνος κανονίζει το sitting της – από απόψε και για τρεις μέρες μετρ στην Επίδαυρο θα είναι το Λιμεναρχείο και η Μαρίνα της Επιδαύρου.
Ολα τα GPS δείχνουν την επιδαύρια γη που από χθες βρισκόταν σε πυρετό για την παράσταση «Ριχάρδος Γ’» που θα ανεβεί για τρεις (μία επιπλέον) ημέρες στο θέατρο του Πολυκλείτου, με προπωλημένα 27.000 εισιτήρια.
Ο πυρετός ανεβαίνει ακόμη και με το άκουσμα ονομάτων σταρ που φήμες τούς θέλουν να φτάνουν απόψε στην Επίδαυρο, όπως ο πρίγκιπας Αλβέρτος με την πριγκίπισσα Σαρλίν Γουίτστοκ.
Ολόκληρη η τοπική κοινωνία βρίσκεται επί ποδός πολέμου και σε οργασμό απ’ τις χιλιάδες αφίξεις, ενώ έχουν συμβεί και τα μοιραία κωμικοτραγικά των κοσμικών – που λίγο ενδιαφέρονται για τον ίδιο των πυρήνα των παραστάσεων – όπως τηλεφωνήματα για κράτηση θέσεων για τα πολυτελή σκάφη τους, ακόμη και τηλέφωνο για κράτηση τραπεζιού σε παγωτερί – καφετέρια της Παλιάς Επιδαύρου για το βράδυ του Σαββάτου.
Μέχρι και πωλήσεις της σαιξπηρικής τραγωδίας «Ριχάρδος Γ’» από βιβλιοπωλεία των Αθηνών και του Ναυπλίου σημειώνουν οι γνώστες.
Ο Τάσος Τσόλης διατηρεί την ταβέρνα «Καλογερικόν» στο Γιαλάσι της Επιδαύρου. Τα τελευταία χρόνια το μαγαζί του αποτελεί το κρυφό χαρτί της περιοχής, αγαπημένο ηθοποιών και ανθρώπων του θεάτρου πλάι σε κλασικά στέκια όπως το «Ακρογιάλι», τα «Κλήματα», ο «Λεωνίδας» και η «Μουριά». «Αυτές τις μέρες το τηλέφωνο χτυπάει πολύ.
Η ταβέρνα μας έχει 90 καθίσματα και η αλήθεια είναι πως θέλω να δώσω προτεραιότητα στους σταθερούς πελάτες. Τηλεφωνούν εδώ και δύο εβδομάδες για κράτηση δεκάδες», σημειώνει.
Εχει πάντως διαφορετική άποψη για τους τρόπους που η περιοχή μπορεί να κερδίσει μια θέση στον τουριστικό χάρτη της Ελλάδας: «Πρέπει να απογαλακτιστεί απ’ τις παραστάσεις των Επιδαυρίων αφού καμία επιχείρηση δεν μπορεί να επιβιώσει με δουλειά μόνον δύο μηνών. Πρέπει να γίνουμε προορισμός όλων των εποχών. Φέτος κάναμε την αρχή ανοίγοντας και τα Σαββατοκύριακα του χειμώνα.
Πάντως πίσω απ’ τη λαμπερή εικόνα των παραστάσεων τύπου «Ριχάρδος Γ’», η κατάσταση είναι δύσκολη για τον τουρισμό. Αν και ο κόσμος φαίνεται να επιβραβεύει τη σταθερή ποιότητα αφού η δουλειά μας ήταν ανεβασμένη 60% την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου», συμπληρώνει ο ιδιοκτήτης του «Καλογερικόν».
«Ανάλογος χαμός στην Επίδαυρο είχε ξαναγίνει τον Αύγουστο του 2009» – με το «Χειμωνιάτικο Παραμύθι» και πάλι σε σκηνοθεσία Σαμ Μέντες, με τον Ιθαν Χοκ. Και καταλήγει ο κ. Τσόλης: «Ο κόσμος που θα έλθει τις τρεις μέρες εδώ διαχέεται στην ευρύτερη περιοχή (όπως στο Ναύπλιο)».