Χάος επικρατεί σήμερα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και το φαινόμενο καθημερινά οξύνεται, λόγω της αδράνειας του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ που παραθέτει τα ακόλουθα:
– Αορίστου χρόνου συμβάσεις εκπαιδευτικών μετατρέπονται σε ολιγόμηνες υπό την απειλή της απόλυσης.
– Τα ωρολόγια προγράμματα δεν εφαρμόζονται με αποτέλεσμα πολλά ιδιωτικά Λύκεια να μετατρέπονται κατ’ ουσίαν σε φροντιστήρια
– Όπως διαπιστώσαμε τις τελευταίες ημέρες μετά από σειρά επισκέψεων κλιμακίων της ΟΙΕΛΕ σε ιδιωτικά σχολεία και σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, οι υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας δεν ελέγχουν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με αποτέλεσμα να παραβιάζεται συστηματικά η εκπαιδευτική και η εργατική νομοθεσία. Τόσο η ΥΑ Κουράκη που επιβάλλει εποπτεία στη γκρίζα ζώνη των πρόσθετων δραστηριοτήτων των ιδιωτικών σχολείων, όσο και η ερμηνευτική εγκύκλιος της Γνωμοδότησης 266/2014 του ΝΣΚ που περιορίζει την απορρύθμιση στο χώρο απαγορεύοντας τις ολιγόμηνες συμβάσεις της ντροπής, δεν εφαρμόζονται!
Και τι πράττει για όλα αυτά το Υπουργείο Παιδείας; Αν και η Ομοσπονδία με επιστολές της έχει περιγράψει την κατάσταση ζητώντας άμεση συνάντηση με τον Υπουργό, ο κ. Φίλης μέχρι στιγμής κωλυσιεργεί αναβάλλοντας δύο φορές τη συνάντηση με την ΟΙΕΛΕ.
Υπενθυμίζουμε προς πάσα κατεύθυνση τα εξής:
1. Η Κομισιόν μετά από τις καταγγελίες των κοινωνικών εταίρων για το τσουνάμι ανομίας στην ιδιωτική εκπαίδευση έχει παγώσει την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, ζητώντας άμεσα νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να διασφαλίζονται συνθήκες διαφάνειας και νομιμότητας. HOIEΛΕ δεν πρόκειται να επιτρέψει την ολοκλήρωση της αντιστοίχισης όσο η κατάσταση αυτή διαιωνίζεται και θα αποστέλλει όλα τα τρέχοντα στοιχεία παρανομιών στην Ε.Ε.
2. Γνωμοδότηση του ΝΣΚ (266/2014) που υπεγράφη πρόσφατα από την υπηρεσιακή Υπουργό Παιδείας κ. Κιάουκαλεί την Πολιτεία να νομοθετήσει άμεσα για την ιδιωτική εκπαίδευση λόγω της γενικευμένης αρρυθμίας στο χώρο.
Θα πράξει, άραγε, η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το αυτονόητο, την προστασία δηλαδή του δημόσιου και κοινωνικού αγαθού της Παιδείας που παρέχουν και τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια; Είναι αποφασισμένη να συγκρουστεί με τα ισχυρά κοινωνικοοικονομικά συμφέροντα που νέμονται το χώρο;