Αναγνωρίζοντας τη μεγάλη δυναμική της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού εν γένει, η Ελληνική κυβέρνηση δεσμεύτηκε στην περαιτέρω ανάπτυξή τους. Ωστόσο, τόσο η κυβέρνηση όσο και οι παράγοντες του χώρου αναγνωρίζουν ότι η αξιοποίηση αυτής της δυναμικής απαιτεί μεγάλη προσπάθεια.
Στο πλαίσιο του Συνεδρίου για την ανάπτυξη του Θαλάσσιου Τουρισμού «Posidonia Sea Tourism Forum», που ξεκίνησε στην Αθήνα με πάνω από 400 συμμετέχοντες, μεταξύ των οποίων αντιπρόσωποι της ελληνικής και ξένων κυβερνήσεων, κορυφαίοι παράγοντες της βιομηχανίας της κρουαζιέρας και εκπρόσωποι διαφόρων προορισμών, ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος, δήλωσε ότι «Η κρουαζιέρα αποτελεί στοιχείο κλειδί της συνολικής κυβερνητικής πολιτικής για τον τουρισμό».
«Γίνονται ήδη βήματα για την αναβάθμιση και ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού, αλλά υπάρχουν πολλά που πρέπει ακόμα να γίνουν», είπε ο κ. Γερουλάνος και προσέθεσε: «η Ανατολική Μεσόγειος θα μπορούσε να εξελιχθεί στο επίκεντρο της οικονομίας της χώρας, όμως απαιτούνται επενδύσεις για να γίνει αυτό».
Η δυναμική του θαλάσσιου τουρισμού και η σημασία του ως κρίσιμου παράγοντα για τις οικονομίες της Ελλάδος, της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας είναι εμφανής σε όλους, σύμφωνα με τους κύριους ομιλητές στο Συνέδριο, οι οποίοι εξέφρασαν την επιθυμία των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας να δρομολογήσουν περισσότερα πλοία στην περιοχή αυτή. Το συνέδριο πραγματοποιείται στη Στέγη Γαρμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση και θα διαρκέσει από 21 έως 22 Ιουνίου.
«Χρειαζόμαστε από την Ελλάδα ένα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο και αποδοτικό επιχειρηματικό κλίμα», είπε ο Pierfrancesco Vago, Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας (ECC) και CEO της MSC Cruises. Καλωσόρισε την άρση του καμποτάζ, ωστόσο οι υφιστάμενοι συμβατικοί όροι που οφείλουν συνυπογράψουν οι εταιρίες με την κυβέρνηση για να πιάσουν στα ελληνικά λιμάνια αποθαρρύνουν τους operators.
«Οι εταιρίες κρουαζιέρας δεν επιθυμούν ένα άκαμπτο νομικό πλαίσιο καθώς και οι ίδιες πρέπει να είναι ευέλικτες προκειμένου να ικανοποιούν τις επιθυμίες των πελατών τους», είπε ο κος Vago.
Ο ίδιος και ο Gianni Onorato, Πρόεδρος της Costa Crociere, δήλωσαν ότι πρέπει να εξετασθούν ζητήματα υποδομών και οι τιμολογιακές πολιτικές των ελληνικών λιμανιών. Τα ελληνικά λιμάνια δεν διαθέτουν υποδομές για τη φιλοξενία κυρίως μεγάλων πλοίων. Και οι δύο σημείωσαν ότι ο ελλιμενισμός με σειρά άφιξης δεν μπορεί να συνεχιστεί, καθώς δεν γίνεται να επιδίδονται οι καπετάνιοι μεγάλων πλοίων σε αγώνα δρόμου για να προλάβουν αποβάθρα. Ανέφεραν ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη με αυτό το σύστημα. Ο ελλιμενισμός ανάγεται σε όλο και πιο σημαντικό ζήτημα καθώς το κόστος καυσίμων εξαναγκάζει τα πλοία να μειώνουν την ταχύτητά τους.
Ο κ. Vago δήλωσε ότι παρά τα βήματα προόδου που έχουν γίνει στην Ελλάδα, υπάρχει ακόμα «εσωστρέφεια και προστατευτισμός».