Απολύτως διασφαλισμένη είναι η χρηματοδότηση του μετρό Θεσσαλονίκης με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, ύψους 1,65 δισ. ευρώ, μέχρι και την επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις μελέτες επιμήκυνσης της συνολικής γραμμής μέχρι το 2015, όπως διαβεβαίωσε απόψε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, κατά την ομιλία του στη μαραθώνια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι στόχος είναι όλο το δίκτυο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2020 και επανέλαβε ότι το 2015 μπορούμε να έχουμε ολοκληρωμένη τη γραμμή από το σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι την Μίκρα της Καλαμαριάς.
Διαβεβαίωσε ότι, παρά τις καθυστερήσεις, δεν θα υπάρξουν υπερβάσεις κόστους στο έργο, αν εγκριθεί ο σχεδιασμός της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και πρόσθεσε ότι μέσα στο 2012 μπορεί να δουλεύουν άμεσα στο έργο πάνω από 1.500 εργαζόμενοι.
Διατύπωσε την εκτίμηση ότι μέχρι τέλους καλοκαιριού θα έχει πιθανότατα να λυθεί το πρόβλημα που είχε ανακύψει με το αμαξοστάσιο της Καλαμαριάς, ενώ επανέλαβε ότι το 2013 «θα είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε την πρώτη επέκταση προς δυτικά».
Από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου, ο κ. Μαγκριώτης απηύθυνε επίσης αυστηρό μήνυμα προς την κοινοπραξία που κατασκευάζει το μετρό, σε ό,τι αφορά τη μη καταβολή των δεδουλευμένων των εργαζομένων. «Δεν μπορεί η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να πληρώνει στην κοινοπραξία ακόμη και το τελευταίο ευρώ για κάθε κομμάτι του έργου, που έχει ολοκληρωθεί και η κοινοπραξία να μην καταβάλει τα δεδουλευμένα», είπε και ξεκαθάρισε ότι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δεν οφείλει ούτε ένα ευρώ.
Πρόσθεσε ότι εργολάβος που ολοκλήρωσε κομμάτι του έργου, ύψους 120-180 εκατ. ευρώ, προβάλει προς το δημόσιο αιτήματα αποζημιώσεων ύψους 288 εκατ. ευρώ, υπόθεση που -όπως είπε- βρίσκεται στα δικαστήρια και αναδεικνύει τον κακό σχεδιασμό των προηγούμενων χρόνων. Επανέλαβε, τέλος, την πρότασή του για τη σύσταση μόνιμης διακομματικής επιτροπής για το έργο του μετρό, διευκρινίζοντας ότι ήδη έχει σταλεί σχετική επιστολή στους βουλευτές της Α΄και Β’ Περιφέρειας Θεσσαλονίκης.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, πρότεινε από την πλευρά του τη θέσπιση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στους δρόμους πέριξ των εργοταξίων του Μετρό, όπου ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι μεγάλος, στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης της δημόσιας συγκοινωνίας και των εμπορικών μεταφορών.
Στο επίκεντρο ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης
Για «προσωπική κόκκινη γραμμή» στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Στέλιος Αγγελούδης, σημειώνοντας απόψε πως τάσσεται υπέρ της διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού, ο οποίος χάνεται όταν το ποσοστό του δημοσίου πέσει κάτω από το 51%. «Όταν γίνει αυτό, δεν θα υπηρετήσω μια τέτοια πολιτική», είπε χαρακτηριστικά.
Με την ευκαιρία της παρουσίας του στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ο κ. Αγγελούδης σημείωσε ακόμη ότι υπάρχει μια άλλη έκφραση, σε ό,τι αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις, που λέγεται αξιοποίηση και εκμετάλλευση κάποιου χώρου από ιδιώτη, όπου το δημόσιο θα είναι παρόν, θα έχει πλειοψηφία και θα διασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα.
Ο κ. Αγγελούδης άνοιξε απόψε την ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, την πρώτη, μετά από οκτώ ολόκληρα χρόνια, κατά την οποία το δημοτικό συμβούλιο ενημερώθηκε αναλυτικά για τις εξελίξεις και τις προοπτικές του Λιμανιού.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ ενημέρωσε το Σώμα πως την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή και παραχώρηση της μαρίνας στην α’ προβλήτα, που θα έχει δυνατότητα ελλιμενισμού 250 γιότ.