Η αξιολόγηση των σχολείων και του εκπαιδευτικού έργου αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους του υπουργείου Παιδείας, στο πλαίσιο μάλιστα της εφαρμογής των νέων μέτρων για τα λύκεια από τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Σε περίπου 600 σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα έγινε αυτοαξιολόγηση, ενώ από την επόμενη σχολική χρονιά θα επεκταθεί και σε άλλα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να προχωρήσει σε ευρύτερη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αλλά και των εκπαιδευτικών, με ξεκάθαρους και συγκεκριμένους στόχους.
Η αντίληψη που επικρατεί στο υπουργείο Παιδείας φαίνεται να είναι ότι δεν μπορεί αυτοί που αξιολογούν να μην αξιολογούνται. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας δεν αποκλείεται να αρχίσει και «σαφάρι» εντοπισμού, των, έστω και ελάχιστων, εκπαιδευτικών, που ενδεχομένως παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα.
Πάντως η υπουργός Παιδείας Άννα Διασμαντοπούλου έχει δηλώσει κατ΄ επανάληψη, και μάλιστα πρόσφατα δίδοντας στη δημοσιότητα τις αλλαγές στο λύκειο, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχει υψηλά προσόντα και ικανότητες.
Να σημειωθεί ότι εδώ και μέρες εμπειρογνώμονες του ΟΟΣΑ έχουν αναλάβει να κάνουν μελέτη για την αποδοτικότητα της ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της.
Ωστόσο το ερώτημα που προκύπτει είναι αν θα έχουν επιπτώσεις και ποιες θα είναι αυτές, όσοι εκπαιδευτικοί αξιολογηθούν αρνητικά.