Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με σημερινή ανακοίνωσή του επικρίνει την υπουργό Παιδείας, ότι επέλεξε την ημέρα της 24ωρης απεργίας των εκπαιδευτικών δηλαδή την Τετάρτη, 30/3/2011, για να ανακοινώσει τις αλλαγές για το «Νέο Λύκειο».
Μιλάει για «απαξίωση» της ΟΛΜΕ, του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, αφού η υπουργός αιφνιδίασε με τις εξαγγελίες της και αποδεικνύει «περίτρανα το πώς αντιλαμβάνεται το διάλογο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Αντί να καταθέσει τις προτάσεις της στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας – Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) του ΕΣΥΠ, προκειμένου να καταθέσουν και τις δικές τους απόψεις τα κόμματα και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις που συμμετέχουν, προτίμησε την αιφνιδιαστική δημοσιοποίηση του «Νέου Λυκείου».
Αυτονόητες λοιπόν είναι οι διαμαρτυρίες κομμάτων και συνδικαλιστικών οργανώσεων για την πρακτική που ακολούθησε το Υπουργείο Παιδείας στο ΕΣΥΠ».
Όσον αφορά στην ουσία των προτάσεων η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι «οι επιχειρούμενες αλλαγές δεν είναι καθόλου νέες. Με κάποιες διαφοροποιήσεις παραμένει ο διαχωρισμός σε κατευθύνσεις, αντίστοιχες με τις ισχύουσες σήμερα.
Η Υπουργός Παιδείας δεν ανακοίνωσε το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Με δεδομένη όμως την τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσίας για το ζήτημα αυτό στο ΕΣΥΠ, βαδίζουμε σε ένα σύστημα πολλαπλών εξετάσεων.
Η πρώτη εξεταστική διαδικασία θα πραγματοποιείται για την εισαγωγή του μαθητή σε σχολή της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η δεύτερη μετά το 1ο έτος για την επιλογή τμήματος. Είναι λοιπόν προφανές ότι όχι μόνο δεν μειώνεται ο εξεταστικός Γολγοθάς των μαθητών αλλά αυξάνεται.
Συνακόλουθα, όχι μόνο δεν θα μειωθεί ο αριθμός των μαθητών που θα παρακολουθούν φροντιστήρια, αλλά θα προκύψουν και «Πανεπιστημιακά φροντιστήρια» για να προετοιμάσουν τους φοιτητές του 1ου έτους. Επιπρόσθετα ο συνυπολογισμός της τελικής βαθμολογίας των τριών τάξεων του Λυκείου (ακόμα και με χαμηλό συντελεστή) θα επιτείνει την ανασφάλεια των μαθητών.
Επί της ουσίας οι μαθητές καλούνται με το νέο σύστημα να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες ενός εξαντλητικού εξεταστικού συστήματος».
Ιδιαίτερα οι καθηγητές αναφέρονται στην εισαγωγή του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας τονίζοντας ότι «παρόλο που κάτω από προϋποθέσεις όπως η λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών, εργαστηρίων, πρόσβαση στο διαδίκτυο και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, θα μπορούσε να έχει θετικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία θεωρούμε ότι μπορεί να έχει και αρνητικές συνέπειες.
Με δεδομένο ότι σύμφωνα με τις δηλώσεις της Υπουργού οι βαθμοί των εργασιών θα συνυπολογίζονται στην διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, πιθανόν να οδηγήσει σε «βιομηχανία» παραγωγής εργασιών».
Επίσης, η ΟΛΜΕ καταγγέλλει ότι, το βασικό της αίτημα για 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση παραπέμπεται στις καλένδες, ενώ συνεχίζεται η υποχρηματοδότηση της Παιδείας. Τέλος η ΟΛΜΕ γνωστοποιεί ότι και οι εκπαιδευτικοί από το εξωτερικό έστειλαν επιστολές συμπαράστασης στους συναδέλφους τους στην Ελλάδα, για τις μειώσεις των δαπανών στην παιδεία και την περικοπή των μισθών των εκπαιδευτικών.