Έπειτα από τρίμηνη διαπραγμάτευση, η οποία πέρασε από πολλά στάδια, χωρίς να λείψουν και μικροεντάσεις, υπογράφηκε τελικά σήμερα η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για εργασιακή ειρήνη στον Όμιλο.
Η εξέλιξη αυτή, σε μια εταιρία από την οποία ουσιαστικά ξεκίνησε η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων για τις οποίες δεσμεύτηκε η κυβέρνηση έναντι της Τρόικας, δημιουργεί νέα δεδομένα για εργασιακή ειρήνη και σε άλλους οργανισμούς του δημοσίου που έχουν γίνει μεγάλες τομές και ριζικές αλλαγές, στον οικονομικό και εργασιακό τομέα.
Σύμφωνα με τη νέα σύμβαση εργασίας οι εργαζόμενοι διατηρούν ως μισθολογική βάση τις αποδοχές που ελάμβαναν την 1η Ιανουαρίου του 2011, γεγονός που σημαίνει ότι, ειδικά γι΄ αυτούς που θα μεταταγούν, αν οι αποδοχές τους υπολείπονται αυτών που ελάμβαναν την 1η Ιανουαρίου 2011, θα παίρνουν τη διαφορά αυτή ως επιπλέον ποσό. Παράλληλα, διατηρούνται ως αυτοτελή επιδόματα το ανθυγιεινό και της επικίνδυνης εργασίας.
Σε ό,τι αφορά το νέο μισθολόγιο, η πρόταση των διοικήσεων προβλέπει μισθολόγιο τεσσάρων βαθμίδων, ανάλογα με την εκπαίδευση του υπαλλήλου και 20 μισθολογικά κλιμάκια για προϋπηρεσία από 0 έως 39 έτη. Επίσης, προβλέπει τη διατήρηση των επιδομάτων γάμου, τέκνων, μεταπτυχιακού και διδακτορικού. Το επίδομα θέσης διοίκησης θα χορηγείται κατά περίπτωση και θα κυμαίνεται από 3% έως και 25%.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας, έκανε λόγο για «μεγάλη κοινωνική κατάκτηση και δείγμα ευθύνης των εργαζομένων σε μια εταιρεία που καλείται να αντιμετωπίσει μια πολύπλευρη κρίση».
Ο υπουργός δεσμεύτηκε ρητά ότι αποδέχεται το αίτημα για την παρακράτηση έως ότου λυθεί το θέμα με νομοθετική ρύθμιση που ο ίδιος θα εισάγει στη Βουλή.