Αλαλούμ και σύγχυση στη λειτουργία των σχολείων προκάλεσε σε πολλές περιοχές της Αττικής, το λιγοστό χιόνι των δύο τελευταίων ημερών.
Χθες το πρωί, οικογένειες κυρίως των βορείων προαστείων της Αθήνας, ξύπνησαν στα λευκά και άρχισαν να αναρωτιούνται αν θα λειτουργούσαν, ή όχι, τα σχολεία. Σε αρκετές περιπτώσεις τα τηλέφωνα των σχολικών μονάδων είτε ήταν διαρκώς απασχολημένα, είτε δεν απαντούσαν, όπως καταγγέλλουν πολλοί γονείς. Οι περισσότεροι αποφάσισαν να αυτενεργήσουν, κρατώντας τα παιδιά στο σπίτι. Λίγο αργότερα μάθαιναν από τα Μέσα Ενημέρωσης σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργούσαν τα σχολεία.
Λίγο αργότερα, η σύγχυση, που παρατηρήθηκε, αποδόθηκε στην για πρώτη φορά εφαρμογή της νομοθεσίας, που διέπει τους καλλικρατικούς δήμους. Έτσι, σε ορισμένες περιπτώσεις επικράτησε σύγχυση αρμοδιοτήτων. Ποιος δηλαδή ήταν υπεύθυνος να πάρει την απόφαση να μη λειτουργήσουν τα σχολεία: Ο δήμος ή οι αρμόδιοι της περιφέρειας.
Πάντως, σε περιπτώσεις, κατά τις οποίες η συνεργασία δήμων και περιφέρειας ήταν στενή, τα προβλήματα ήταν ελάχιστα και δεν οφείλονταν σε «ασυνεννοησία», όπως σε άλλες περιπτώσεις.
Είναι χαρακτηριστικές οι αναφορές της υπουργού Παιδείας, Άν. Διαμαντοπούλου: «Θεωρώ ότι υπάρχει και εδώ, όπως σε πολλά πράγματα, μία απίστευτη δραματοποίηση. Έχουμε μία βδομάδα τώρα, χιόνια στη Δυτική Μακεδονία, χιόνια στην Ήπειρο, χιόνια στον Έβρο, χιόνια στην Καβάλα. Ξαφνικά έπεσε ένα χιόνι στη Βόρεια Αττική και έγινε πρώτο θέμα. Μη δραματοποιούμε τόσο πολύ τα πράγματα».
Επιπλέον, η υπουργός διευκρίνισε ότι «έχουμε το σχέδιο «Καλλικράτης» και έχουμε διαφορετικές αρμοδιότητες πια στους δήμους. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι ο δήμος κάθε περιοχής -και αυτό είναι απολύτως κατανοητό, γιατί αυτός είναι σε θέση να γνωρίζει τις δυνατότητες πρόσβασης που υπάρχουν στα σχολεία στην περιοχή του- είναι αυτός που παίρνει την τελική απόφαση, μετά από εισηγήσεις ή συζήτηση και με τους διευθυντές».