Έτοιμοι να κατέλθουν σε κινητοποιήσεις εντός της εβδομάδας, πιθανότατα από την Πέμπτη, εμφανίζονται οι εργαζόμενοι στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη διαρκή απαξίωση της κάποτε κραταιάς αμυντικής βιομηχανίας, η οποία -όπως υποστηρίζουν- βρίσκεται πλέον στην «ώρα μηδέν».

Η γενική συνέλευση των εργαζομένων, που πραγματοποιήθηκε σήμερα, εξουσιοδότησε το διοικητικό συμβούλιο του Σωματείου να καθορίσει τον ακριβή χαρακτήρα που θα λάβουν οι κινητοποιήσεις του επόμενου διαστήματος.

Οι σχετικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν αύριο το πρωί, ημέρα κατά την οποία θα ξεκαθαρίσει και το αν θα καταβληθεί τελικά η μισθοδοσία Ιανουαρίου στους 550 εργαζομένους. Όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, η καταβολή των μισθών τους από 1ης Φεβρουαρίου καθίσταται αμφίβολη, λόγω του τεράστιου προβλήματος ρευστότητας που αντιμετωπίζει η ΕΛΒΟ, ιδίως μετά τη ματαίωση της πρόσφατης γενικής συνέλευσης των μετόχων.

Η συνέλευση επρόκειτο να εγκρίνει την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας κατά περίπου 24 εκατ. ευρώ, αλλά δεν πραγματοποιήθηκε, καθώς ο βασικός μέτοχος (ελληνικό Δημόσιο) δεν προσήλθε και οι δύο άλλες πλευρές -όμιλοι Μυτιληναίου με 43% και Λαϊνόπουλου με 6%- δεν συμμετείχαν.

Πάντως, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στην ΕΛΒΟ, Γιώργος Μαυρομάτης, πρόθεση των εργαζομένων δεν είναι να κλιμακώσουν εξαρχής τις κινητοποιήσεις, κατεβάζοντας στους δρόμους βαρέα οχήματα κατασκευής ΕΛΒΟ, όπως είχαν πράξει σε προηγούμενες κινητοποιήσεις.

Κι αυτό γιατί προτίθενται να δώσουν πίστωση χρόνου στο βασικό μέτοχο, προκειμένου να δρομολογήσει τις κινήσεις του (σ.σ. σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του κ. Μαυρομάτη, ο υφυπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης, συναντήθηκε με αντιπροσωπεία εργαζομένων της ΕΛΒΟ, τους οποίους διαβεβαίωσε ότι «η κυβέρνηση θα στηρίξει την ΕΛΒΟ», χωρίς όμως να εξηγήσει τον τρόπο).

«Ανάσα» στην εταιρία θα μπορούσε να δώσει το άνοιγμα νέας πιστωτικής γραμμής με την εγγύηση του Δημοσίου (ύψους 15 εκατ. ευρώ για κεφάλαια κίνησης, συν άλλα 15 εκατ. για έκδοση εγγυητικών επιστολών), για την οποία βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με σχήμα τραπεζών (το Δημόσιο έχει μέχρι στιγμής εγκρίνει μόνο καταρχήν την παροχή της εγγύησης). Η εταιρία υπολογίζεται ότι έκλεισε τη χρήση 2010 με ζημίες 20 εκατ. ευρώ και τζίρο της τάξης των 29 εκατ., όταν πριν από κάποια χρόνια ο κύκλος εργασιών της είχε φτάσει ακόμη και στα 180 εκατ. ευρώ.