Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πελοποννήσου, Πέτρος Μισθός, σε συνέντευξη τύπου, αναφέρθηκε στις αλλαγές που προωθούνται στην εκπαίδευση, σημειώνοντας πως «στις νέες προκλήσεις, που καλούμαστε καθημερινά να αντιμετωπίσουμε πρέπει να τις βλέπουμε χωρίς φόβο, καχυποψία και μεμψιμοιρία» κι έκανε λόγο για προσπάθεια που γίνεται με στόχο την ποιοτική και παιδαγωγική αναβάθμιση της εικόνας του σχολείου.
Πρόσθεσε ότι, «ήδη, το ψηφιακό σχολείο είναι μια πραγματικότητα, οι διαδραστικοί πίνακες και τα υπολογιστικά συστήματα αξιοποιούνται στη μαθησιακή διαδικασία, ενώ τα 800 Ολοήμερα δημοτικά σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών διαψεύδουν καθημερινά όσους τα αμφισβήτησαν».
Αναφορικά με τις συγχωνεύσεις, ιδρύσεις, καταργήσεις σχολικών μονάδων, ο κ. Μισθός ανέφερε πως, «τα κριτήρια, που θα ληφθούν υπόψη σε κάθε περίπτωση, θα είναι κατεξοχήν παιδαγωγικά και όχι οικονομικά».
Εξήγησε πως «συμφέρει οικονομικά να μεταφέρουμε το δάσκαλο του μονοθεσίου ή διθεσίου σχολείου προς αυτό και όχι τους μαθητές του προς μια μεγαλύτερη γειτονική σχολική μονάδα. Άρα το επιχείρημα πως οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων γίνονται για καθαρά οικονομικούς λόγους είναι σαθρό και δεν έχει καμία σχέση με την πρόθεση του υπουργείου που στηρίζεται σε αμιγώς παιδαγωγικά κριτήρια.
Συμπληρώνοντας, τόνισε ότι ”σε καμία περίπτωση δεν επαγγελλόμεθα τα σχολεία «μαμούθ», όπου η παραβατικότητα βρίσκει πρόσφορο έδαφος, αλλά ούτε και τα μικρά σχολεία όπως δημοτικά με 8 ή 10 μαθητές ή γυμνάσια και λύκεια με 20 ή 30 μαθητές, αφού είναι σαφές πως το παιδαγωγικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνο μεγάλων σχολικών μονάδων με ισχυρούς συλλόγους διδασκόντων και ανάπτυξη καινοτόμων σχεδίων και προγραμμάτων.
Ο κ. Μισθός είπε σχετικά με τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, ότι αυτή την περίοδο κι ως τις 20 Φεβρουαρίου είναι σε εξέλιξη διαβούλευση σε τοπικό επίπεδο, οπότε και θα κατατεθούν οι τελικές προτάσεις στο υπουργείο Παιδείας. Προτάσεις που θα είναι απολύτως τεκμηριωμένες και κανείς μαθητής δεν πρόκειται να ταλαιπωρηθεί ενώ μέσα από αυτές θα προκύψει ο νέος εκπαιδευτικός χάρτης της χώρας.
Ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης είπε ότι έχει συνεργασία με τους Δημάρχους της Πελοποννήσου, ”αλλά δέχονται αρκετές πιέσεις, πολλές φορές όχι από γονείς αλλά από φορείς με διάφορες σκοπιμότητες, που διαμορφώνουν ένα αρνητικό κλίμα. Θέλουμε να δουν την παιδαγωγική οπτική του θέματος και να μην εγκλωβιστούν σ’ αυτό το αρνητικό κλίμα. Από την άλλη δε δεχόμαστε τις θέσεις που εκφράζουν παράγοντες που θέλουν να υποκαταστήσουν τα συνδικαλιστικά όργανα”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Τέλος, τόνισε πως «το σχολείο πρέπει να γίνει ελκυστικό, ευέλικτο και να είναι ανοικτό σε όλους. Οι όποιες αλλαγές σχεδιάζονται προς όφελος μαθητών και εκπαιδευτικών και αποσκοπούν στο να χτυπηθεί η γάγγραινα της παραπαιδείας, να επιμορφωθούν οι 150.000 εκπαιδευτικοί, να ενισχυθεί το δημόσιο σχολείο και να αναβαθμιστεί ποιοτικά. Η προσπάθεια δε γίνεται για μικροπολιτικές σκοπιμότητες, αλλά για ουσιαστική αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου»