Το νωρίτερο αύριο αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις στο εσωτερικό του κυβερνητικού συνασπισμού για το πακέτο ανάκαμψης της οικονομίας μετά την κρίση του κορονοϊού, το οποίο εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η συνάντηση που άρχισε πριν από λίγο στην Καγκελαρία έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει έως τις 23:00 (τοπική ώρα), αλλά, όπως ανακοίνωσαν τα κόμματα, έπειτα από εισήγηση των Χριστιανοδημοκρατών (CDU), δεν θα καταλήξει απόψε σε αποφάσεις και θα συνεχιστεί αύριο, μετά την ολοκλήρωση του υπουργικού συμβουλίου.
Μεταξύ των θεμάτων στα οποία διαπιστώνεται διάσταση απόψεων αναφέρονται οι όροι του προγράμματος απόσυρσης αυτοκινήτων, με το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD) να αρνείται την επιδότηση για αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και το CDU να προτείνει την ενίσχυση της «καινοτομίας». Η δέσμη μέτρων για την στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, έναν από βαρύτερα πληγέντες κλάδους της γερμανικής οικονομίας, φαίνεται ότι αποτελεί βασικό σημείο τριβής, καθώς οι Χριστιανοκοινωνιστές (CSU) της Βαυαρίας, έδρας της BMW και της Audi, προωθούν γενναιότερα μέτρα, μαζί με τον Πρωθυπουργό της Κάτω Σαξονίας Στέφαν Βάιλ (SPD), ο οποίος έρχεται σε σύγκρουση με το κόμμα του για τα συμφέροντα της Volkswagen, η οποία όχι απλώς εδρεύει στο κρατίδιο, αλλά τμήμα της ανήκει σε αυτό.
Σε εξέλιξη ταυτόχρονα βρίσκεται και η αντιπαράθεση σχετικά με την ενίσχυση των δήμων και των κοινοτήτων, με τον υπουργό Οικονομικών Όλαφ Σολτς (SPD) και τον Πρωθυπουργό της Βόρειας Ρηνανίας – Βεστφαλίας και υποψήφιο Πρόεδρο του CDU Άρμιν Λάσετ να ζητούν «ομπρέλα διάσωσης» για δήμους και κοινότητες.
Το SPD από την πλευρά του ζητά ακόμη να δοθεί στις οικογένειες έκτακτη βοήθεια ύψους 300-600 ευρώ ανά παιδί, πρόταση η οποία βρίσκει υποστηρικτές ακόμη και στο CDU, αλλά προσκρούει στην πιο συντηρητική «οικονομική» πτέρυγα του κόμματος.
Ανοιχτά παραμένουν ακόμη θέματα για περαιτέρω βοήθεια των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, για φοροαπαλλαγές, αλλά και τα μέτρα που αφορούν ειδικά την στήριξη των κλάδων του τουρισμού και της γαστρονομίας.