Με ισχυρές οικονομικές επιδόσεις και στρατηγικά βήματα προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας και της τεχνολογικής καινοτομίας, η LAMDA Development επιβεβαιώνει την κυρίαρχη θέση της στην εγχώρια αγορά του retail real estate. Τα τέσσερα εμπορικά κέντρα του oμίλου – The Mall Athens, Golden Hall, Mediterranean Cosmos και Designer Outlet Athens – κατέγραψαν υψηλές επιδόσεις το 2024, ενώ δύο νέοι προορισμοί, το The Ellinikon Mall και η Riviera Galleria, βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης.
Ρεκόρ σε EBITDA και αύξηση επισκεψιμότητας
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου για το 2024, το EBITDA προ αποτιμήσεων των τεσσάρων εμπορικών κέντρων κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ στα 88 εκατ. ευρώ, με αύξηση 9% σε σχέση με το 2023. Η επισκεψιμότητα άγγιξε τα 25,6 εκατ. επισκέπτες, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις καταστημάτων στους εμπορικούς προορισμούς της εταιρείας ξεπέρασαν τα 865 εκατ. (+5%), ενώ η συνολική αξία χαρτοφυλακίου διαμορφώθηκε σε νέο υψηλό ρεκόρ, στα 1,2 δισ. ευρώ.

Δύο νέοι προορισμοί λιανικής: The Ellinikon Mall & Riviera Galleria
Η επεκτατική στρατηγική της LAMDA ενισχύεται από την ανάπτυξη δύο νέων, καινοτόμων εμπορικών προορισμών. Ήδη έχει καλυφθεί το 63% του GLA στο The Ellinikon Mall και το 76% του GLA στη Riviera Galleria, με τις εργασίες να προχωρούν με ταχείς ρυθμούς. Στο The Ellinikon Mall έχει ολοκληρωθεί η φάση των εκσκαφών και προχωρά η δημοπράτηση της εργολαβίας, ενώ στη Riviera Galleria έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σκυροδέτησης. Η ανάπτυξη του παραθαλάσσιου συγκροτήματος ενισχύεται με τραπεζική χρηματοδότηση ύψους €185 εκατ., στην οποία συμμετέχουν η Eurobank, η Τράπεζα Πειραιώς, η Alpha Bank και η Attica Bank.
Πληρότητα και δυναμικό brand portfolio
Με ποσοστά πληρότητας που αγγίζουν το 100%, τα εμπορικά κέντρα της LAMDA φιλοξενούν 637 καταστήματα, εκ των οποίων 79 χώροι εστίασης και 11 χώροι ψυχαγωγίας και πολιτισμού, ενισχύοντας τον χαρακτήρα τους ως πολυχώροι εμπειρίας και αλληλεπίδρασης. Το 2024, ενισχύθηκε το εμπορικό μείγμα με 50 νέα καταστήματα κορυφαίων brands, μεταξύ των οποίων Nespresso, JD Sports, Mcdonald’s, Zadig & Voltaire, Starbucks, και άλλων. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν 53 ανακαινίσεις σε καταστήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Περιβάλλον, καινοτομία και αναβάθμιση υποδομών
Η LAMDA επενδύει συνεχώς στη βελτίωση της εμπειρίας επισκεπτών μέσω τεχνολογικών και αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων. Το The Mall Athens ανανεώνεται ριζικά, με την εσωτερική και εξωτερική ανακαίνιση να συνοδεύεται από τη δημιουργία του Urban Roof Garden, ενός μοναδικού χώρου με θέα στην πόλη. Στο Mediterranean Cosmos, ολοκληρώνεται η ανακαίνιση της εξωτερικής πλατείας, ενισχύοντας την αισθητική και λειτουργική εμπειρία.
Παράλληλα, το 2024 προχώρησε στην υλοποίηση ενός νέου σχεδίου ενεργειακής αναβάθμισης, το οποίο περιλαμβάνει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε όλα τα εμπορικά κέντρα, την αντικατάσταση ενεργοβόρων συστημάτων ψύξης και θέρμανσης, καθώς και την αντικατάσταση συμβατικών λαμπτήρων με φωτιστικά χαμηλής κατανάλωσης LED. Επιπλέον, βρίσκονται σε λειτουργία 60 σημεία φόρτισης Η/Ο στα πάρκινγκ.
Επιβράβευση ποιότητας και υπευθυνότητας
Η χρονιά έκλεισε με την απόκτηση 10 νέων πιστοποιήσεων ISO για την εταιρεία και τα εμπορικά της κέντρα, σε τομείς όπως η ποιότητα, η ενέργεια, το περιβάλλον και η ασφάλεια, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη.