Ασταμάτητο είναι το ράλι στις τιμές βασικών προϊόντων στα ράφια των σουπερμάρκετ, με τους καταναλωτές να τρέμουν κάθε φορά που φθάνουν στο ταμείο.
Μέχρι και 15€ έχει φθάσει να κοστίζει ένα οικογενειακό παγωτό φέτος, σχεδόν 55% ακριβότερο από πέρυσι. Σύμφωνα δε με την ΕΛΣΤΑΓ μέσα σε ένα μήνα οι τιμές στα παγωτά είχαν αύξηση 5,4%.
Σχετικά με την αισχροκέρδεια ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας:
«Από τον αγελαδοτρόφο αγοράζει το γάλα η γαλακτοβιομηχανία 45 λεπτά/κιλό και το γάλα ιδιωτικής ετικέτας κοστίζει στο σούπερ μάρκετ για τον καταναλωτή 1,12 λεπτά όταν τον Νοέμβριο του 2022 το αγόραζε από τον αγελαδοτρόφο 61,50 λεπτά και οι καταναλωτές το αγόραζαν πάλι με 1,12 ευρώ».
Ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας μίλησε στην Κοινωνία Ώρα MEGA για την ακρίβεια που μαστίζει τους καταναλωτές.
«Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση το ποσοστό του εμπορικού κέρδους δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από αυτό που ήταν από τον Αύγουστο του 2021. Αυτό που βλέπουμε εδώ είναι ότι ξεπερνάει το περιθώριο κέρδους. Στην Ελλάδα αυτό που συμβαίνει με τα απορρυπαντικά, σύμφωνα με την επιτροπή ανταγωνισμού, είναι ότι κοστολόγηση γίνεται ανάλογα με την συσκευασία κι όχι με την μεζούρα, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό. Αυτό συμβαίνει γιατί η Ελλάδα έχει μικρή μικρή αγορά», εξήγησε ο κ. Ραυτόπουλος.
Σύμφωνα με πληροφοριές του κ. Ραυτόπουλου τα κεράσια Πέλλας φεύγουν από το χωράφι από 1,20 – 1,60€ και σήμερα στο σούπερ μάρκετ έχουν 5,60€. Ενώ το ίδιο είδος κεράσι, αλλά σε καλύτερη ποιότητα έχει 3,90€/κιλό.
Καταλήγοντας ο Απόστολος Ραυτόπουλος ανέφερε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να κάνει ό,τι έκανε και η Πορτογαλία για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια.
Συγκεκριμένα, πρότεινε να μηδενιστεί ο ΦΠΑ στα έξι βασικά προϊόντα, δηλαδή στο ψωμί, αυγά γάλα, γιαούρτι, δημητριακά και παιδικές τροφές, ενώ στην Ελλάδα για τα αντίστοιχα προϊόντα το ΦΠΑ είναι στο 6%.
Ο Γιάννης Πηλίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος τόνισε ότι οι αυξήσεις στις τιμές έστω και με μειωμένο ρυθμό.
Επιπλέον, σημείωσε ο κ. Πηλίδης ότι ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ έχει αυξηθεί κατά 4%.