Σε εξέλιξη είναι η υποβολή των αιτήσεων για το Fuel Pass 2 με την πλατφόρμα να είναι ανοιχτή για όλα τα ΑΦΜ από την Τετάρτη 03/08. Οι δικαιούχοι μέσω του vouchers.gov.gr μπορούν να κάνουν τις αιτήσεις τους και να λάβουν τη νέα επιδότηση καυσίμων, η οποία αφορά στους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και την 1η Σεπτεμβρίου ενώ οι πληρωμές μετά από κάθε αίτηση πραγματοποιούνται εντός τριών εργάσιμων ημερών.
Όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχουν υποβληθεί περισσότερες από 1.800.000 αιτήσεις στην πλατφόρμα.
Η φοροτεχνικός κυρία Φιλοθέη Μακριδάκη μίλησε στο Newsbeast για όσα πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι του επιδόματος.
«Οι δικαιούχοι μπορούν και αυτή τη φορά να πάρουν τα χρήματα είτε σε άυλη ψηφιακή κάρτα είτε στον τραπεζικό τους λογαριασμό, τρεις εργάσιμες ημέρες μετά την υποβολή της αίτησης» ανέφερε η κυρία Μακριδάκη. «Στην πρώτη περίπτωση το επίδομα είναι 15 ευρώ υψηλότερο» διευκρίνισε.
Συγκεκριμένα επιδότηση βενζίνης έως 100 ευρώ δικαιούνται οι ιδιοκτήτες που έχουν ένα από τα παρακάτω οχήματα:
- Τρίκυκλο φορτηγό
- Επιβατικό δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ-Ταξί)
- Φορτηγό
- Δίκυκλο
- Επιβατικό
- Τρίκυκλο επιβατικό
- Ελκυστήρα
- Επιβατικό μικτό
«Υπενθυμίζεται ότι δικαιούχοι του Fuel Pass 2 είναι τα φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, προσαυξανόμενο κατά τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για τον/την σύζυγο ή μέλος συμφώνου συμβίωσης και επιπλέον κατά τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο του νοικοκυριού και έως του ποσού των σαράντα πέντε χιλιάδων (45.000) ευρώ, μπορεί να αιτηθεί την οικονομικής ενίσχυσης» είπε η φοροτεχνικός αναφορικά με τα εισοδηματικά κριτήρια των δικαιούχων.
Τα ποσά
Η ενίσχυση για το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2022 ανέρχεται σε:
- Εκατό (100) ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται σε ογδόντα πέντε (85) ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.
- Ογδόντα (80) ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται σε εξήντα πέντε (65) ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.
- Εβδομήντα (70) ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσυ-κλετών – μοτοποδηλάτων, με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται σε πενήντα πέντε (55) ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.
- Εξήντα (60) ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται στα σαράντα πέντε (45) ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.
Διευκρινιστικές απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις για να ολοκληρωθεί σωστά η όλη διαδικασία, από την κυρία Μακριδάκη.
Πώς εκδίδω το Fuel Pass ΙΙ;
Οι δικαιούχοι του Προγράμματος υποβάλλουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής, με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet / myaade). Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του. Εφόσον επιλέξει ως μέθοδο χορήγησης την «Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό», απαιτείται και η συμπλήρωση του IBAN προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού ή λογαριασμού στον οποίο ο αιτούμενος είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος.
Επίσης, οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους από τα κατά τόπους Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) κατά τις ημερομηνίες που προβλέπονται για τον ΑΦΜ τους.
Ποιες είναι οι καταστάσεις της αίτησής μου
Η αίτηση κάθε πολίτη μπορεί να βρίσκεται σε μία από τις ακόλουθες καταστάσεις:
- ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟ
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ
- ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ
- ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
- ΠΡΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
- ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ
Για οποιαδήποτε απορία/διευκρίνιση, που αφορά τις καταστάσεις 1, 2, 3 και 4, παρακαλούμε επικοινωνείτε με την Υποστήριξη του Προγράμματος στο 210 7000800.
Για οποιαδήποτε απορία/διευκρίνιση, που αφορά τις καταστάσεις 5 και 6, παρακαλούμε επικοινωνείτε με το Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα της επιλογής σας.
Πώς γίνεται η καταβολή του ποσού
H καταβολή του ποσού γίνεται με δύο μεθόδους:
Μέσω έκδοσης άυλης ψηφιακής κάρτας (Viva Wallet ή Alpha Bank) που χρησιμοποιείται με κατάλληλο smartphone που υποστηρίζει απαραιτήτως την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών NFC.
Μέσω κατάθεσης σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό που κατέχει ο δικαιούχος ή σε λογαριασμό στον οποίο ο δικαιούχος είναι συνδικαιούχος.
Όπως διευκρινίζει η φοροτεχνικός, το ΙΒΑΝ του λογαριασμού θα πρέπει να ανήκει σε μία από τις παρακάτω τράπεζες:
- Viva Wallet
- Alpha Τράπεζα
- Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
- Τράπεζα Πειραιώς
- Τράπεζα Eurobank
- Τράπεζα Αττικής
- Παγκρήτια Τράπεζα
- Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων ΣΥΝ.Π.Ε.
- Τράπεζα Ηπείρου
- Τράπεζα Καρδίτσας
- Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας
- OLYMPUS BANK / Συνεταιριστική Τράπεζα Όλυμπος ΣΥΝ.ΠΕ.
- Συνεταιριστική Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας
- Optima bank
- Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων (ΤΠΔ)
Πότε γίνεται η κατάθεση της ενίσχυσης
Η αποστολή των αιτήσεων που πληρούν τις προϋποθέσεις της δράσης προς τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα γίνεται το πρωί κάθε εργάσιμης ημέρας (εξαιρούνται ημέρες επίσημων και τραπεζικών αργιών) και τα χρήματα πιστώνονται στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων εντός 3 ημερών.
Η πίστωση της ενίσχυσης είτε στην άυλη ψηφιακή κάρτα είτε στον επιλεγμένο τραπεζικό λογαριασμό γίνεται εντός ολίγων ημερών από την ημερομηνία επιτυχούς παραλαβής και επεξεργασίας της αίτησης της/του δικαιούχου από το Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα της επιλογής της/του.
Αίτηση και στα ΚΕΠ
Για όσους δικαιούχους το επιθυμούν, ή δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία και μέσω των ΚΕΠ, από πιστοποιημένο υπάλληλο. «Αυτό μπορεί να γίνει κατά τις ημερομηνίες υποβολής των αιτήσεων. Δηλαδή, όταν ανοίγει η πλατφόρμα π.χ. για τον λήγοντα 8, τότε μπορεί και το ΚΕΠ να κάνει την αίτηση» είπε η κυρία Μακριδάκη.
Η «παγίδα» κατά την αίτηση
Ωστόσο, «κάποιοι χρήστες μπορεί να αντιμετωπίσουν πρόβλημα στην είσοδο της αίτησης λόγω κάποιων antivirus» επισήμανε η φοροτεχνικός. Στην περίπτωση αυτή, «θα χρειαστεί να προσθέσετε μία εξαίρεση (exception) για το api.vouchers.gov.gr μέσα από τις ρυθμίσεις του antivirus σας» είπε η κυρία Μακριδάκη.
Συγκεκριμένα, τα βήματα που πρέπει να κάνετε:
- Ανοίγουμε το Avast Antivirus και επισκεπτόμαστε το Μενού πάνω δεξιά στο παράθυρο του Avast
- Πατάμε στις ρυθμίσεις
- Επιλέγουμε τις γενικές ρυθμίσεις από τη στήλη αριστερά
- Στις Εξαιρέσεις πατάμε Προσθήκη Εξαίρεσης
- Στην επόμενη οθόνη γράφουμε το URL api.vouchers.gov.gr και πατάμε Προσθήκη Εξαίρεσης.