«Σήμα κινδύνου» εκπέμπει η ελληνική αγορά πληροφορικής και κυρίως, ο τομέας των λιανικών πωλήσεων των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Η πτωτική πορεία των πωλήσεων των Η/Υ κατά 40,4%, στο τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, απόρροια της συρρίκνωσης της κατανάλωσης στην Ελλάδα, έχει προκαλέσει ανησυχία στον εμπορικό κόσμο του κλάδου.
Ακόμα, και ο παραδοσιακά «καλός» μήνας Σεπτέμβρης για την αγορά της πληροφορικής, λόγω της έναρξης της σχολικής χρονιάς, δεν μπόρεσε τελικά να λειτουργήσει ως εξισορροπητικός παράγοντας στην αρνητική τάση, που έχει εκδηλωθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα στην ελληνική αγορά.
Πολλές από τις εταιρίες στα οικονομικά αποτελέσματα του εννεαμήνου κατέγραψαν μειωμένες πωλήσεις συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο.
Έντονα επηρεασμένες από τη γενικότερη οικονομική ύφεση εμφανίζονται οι πωλήσεις όλων των κατηγοριών Η/Υ , οι οποίες κινούνται σε αρνητική τροχιά. Ενδεικτικά είναι τα προκαταρκτικά αποτελέσματα (prelim results) της IDC, για το τρίτο τρίμηνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, στην Ελλάδα πωλήθηκαν, στο 3ο τρίμηνο, 221.015 Η/Υ (φορητοί και σταθεροί) έναντι 370.853 τεμαχίων, το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009.
Παρά το γεγονός ότι η κατηγορία των φορητών Η/Υ είναι από τις πιο δημοφιλής στην αγορά των ειδών τεχνολογίας, εντούτοις, κατά το 3ο τρίμηνο, οι πωλήσεις μειώθηκαν, φτάνοντας το 45,6%. Εξαίρεση αποτελούν οι φορητοί Η/Υ για τους επαγγελματίες χρήστες, που σημείωσαν αύξηση κατά 5%.Αντίθετα, οι φορητοί Η/Υ για τους οικιακούς καταναλωτές κατέγραψαν σημαντική κάμψη των πωλήσεών τους της τάξης του 53,4%.
Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις των σταθερών Η/Υ μειώθηκαν κατά 19,5%. Οι πωλήσεις των σταθερών Η/Υ για επαγγελματίες χρήστες παρουσίασαν πτώση κατά 13,4%, ενώ οι πωλήσεις των σταθερών Η/Υ για τους οικιακούς χρήστες μειώθηκαν κατά 27%.
Η οικονομική αβεβαιότητα και η έλλειψη ρευστότητας έχουν ως αποτέλεσμα τόσο το Δημόσιο όσο και οι εταιρικοί πελάτες να μην επενδύουν τόσο εύκολα σε νέες τεχνολογίες.
Πάντως, παρά τις μειωμένες πωλήσεις των Η/Υ, οι επιχειρήσεις του συγκεκριμένου κλάδου εκτιμούν ότι, ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, ίσως υπάρξει μια βελτίωση. Για την καλύτερη εξέλιξη των πραγμάτων, οι εταιρίες έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα συνεχούς ανάπτυξης και βελτίωσης των προϊόντων τους.