Αρνητικός στο 2,2% ήταν και τον Φεβρουάριο φέτος ο πληθωρισμός, από μείωση 2,8% τον Ιανουάριο και έναντι μείωσης 1,1% τον Φεβρουάριο 2014.
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), τον Φεβρουάριο καταγράφηκαν αυξήσεις, σε μηνιαία βάση, σε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες, όπως στη μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (15,3%), στο πετρέλαιο θέρμανσης (6,4%), στη βενζίνη (4,3%), στα νωπά ψάρια (3,3%), στα νωπά λαχανικά (3,3%), στο ελαιόλαδο (3,9%) και στις πατάτες (2,7%).
Σε ετήσια βάση, ανατιμήσεις σημειώθηκαν σε νωπά ψάρια (1,1%), νωπά λαχανικά (25,9%), ξηρούς καρπούς (9,1%), ελαιόλαδο (8,2%), τιμολόγια ΔΕΗ (4,9%), τσιγάρα και προϊόντα καπνού (2,9%) και συνδυασμένες μεταφορές επιβατών (10,6%). Στον αντίποδα, μεγάλες μειώσεις τιμών καταγράφηκαν σε νωπές πατάτες (20,5%), ζάχαρη (18,5%), πετρέλαιο θέρμανσης (27%) και βενζίνη (12,8%).
Συγκεκριμένα, η μείωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 2,2% προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση» λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
β) Κατά 7,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.
γ) Κατά 2,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα και διακοσμητικά είδη, στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή µη και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
δ) Κατά 1,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των φαρμακευτικών προϊόντων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 5,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισµού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια συνδυασμένων μεταφορών επιβατών.
στ) Κατά 1,3% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές.
ζ) Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μεταδευτεροβάθμιας µη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).
η) Κατά 0,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.
θ) Κατά 1,9% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,9% της ομάδας «Διατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ελαιόλαδο, νωπά ψάρια, νωπά λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, ψωμί, κρέατα γενικά, πατάτες νωπές και ζάχαρη κοινή.
β) Κατά 2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.
Εξάλλου, ο γενικός δείκτης τον Φεβρουάριο 2015 σε σύγκριση µε τον Ιανουάριο 2015, παρουσίασε μείωση 0,6% έναντι μείωσης 1,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο εναρµονισμένoς πληθωρισμός μειώθηκε 1,9% τον Φεβρουάριο εφέτος, από μείωση 2,8% τον Ιανουάριο και έναντι μείωσης 0,9% τον Φεβρουάριο 2014. Εξάλλου, τον Φεβρουάριο σε σύγκριση µε τον Ιανουάριο, παρουσίασε μείωση 0,2% έναντι μείωσης 1,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.