Μπουλντόζες, εργοτάξια και μετροπόντικες θα μπουν στη ζωή μας το προσεχές διάστημα σηματοδοτώντας την εκκίνηση τεσσάρων μεγάλων έργων σε όλη την Ελλάδα, τα οποία κατάφερε η κυβέρνηση να ξεπαγώσει με στόχο τη βελτίωση των υποδομών της χώρας και της μετακίνησης των πολιτών, τονώνοντας τόσο την τοπική όσο και την εθνική οικονομία.
της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή
«Τελειώνουμε με την περιπέτεια της πανδημίας και ανοίγει για τη χώρα ένας μεγάλος αναπτυξιακός κύκλος» έχει δηλώσει ο πρωθυπουργός, ξεκαθαρίζοντας ότι στο στρατηγικό σχεδιασμό του εντάσσονται τα μεγάλα έργα υποδομής που θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα της χώρας.
Παράλληλα, υπεγράφη μετά από 7 χρόνια καθυστερήσεων, η μεταβίβαση του Ελληνικού στη Lamda Development, ανοίγοντας τον δρόμο για την εκκίνηση της μεγαλύτερης ιδιωτικής επένδυσης στην Ελλάδα. Στο Ελληνικό Δημόσιο περνούν αυτόματα κεφάλαια 647 εκατ., καθώς με την υπογραφή της σύμβασης καταβάλλεται το πρώτο τίμημα ύψους 300 εκατ. ευρώ, από το συνολικό τίμημα μεταβίβασης των 915 εκατ. ευρώ καθώς και Εγγυητική Επιστολή, ποσού 347 εκατ. ευρώ.
Εντός Ιουλίου δημοπρατήσεις έργων
Μέσα στον Ιούλιο θα γίνουν οι δημοπρατήσεις για τα έργα υποδομών της πρώτης πενταετίας ύψους 500 εκατ. ευρώ, τα οποία καλύπτουν όλη την ακτογραμμή και τα έργα στη Λ. Βουλιαγμένης. Υπολογίζεται ότι 250 στρέμματα αθλητικών εγκαταστάσεων θα δοθούν στο κοινό, ενώ σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Lamda Development, Οδυσσέα Αθανασίου «λόγω της πέρα από κάθε προσδοκίας ζήτησης για τις κατοικίες στην παραλιακή ζώνη – δηλαδή τον Πύργο- θα προχωρήσουμε και στην ανάπτυξη 1.000 κατοικιών που θα απευθύνονται στο ευρύτερο κοινό».
Στις «ράγες» 4 mega project
Στόχος της κυβέρνησης είναι προχωρήσουν τα 4 παρακάτω έργα, οι χρηματοδοτήσεις των οποίων έχουν εξασφαλιστεί είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης, είτε από ΣΔΙΤ είτε από το ΕΣΠΑ. Και αυτό γιατί, εκτός από θετικό πρόσημο στην οικονομία, τα έργα αυτά έχουν και κοινωνικό αντίκτυπο, δηλαδή δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και ασφαλέστερες μετακινήσεις.
Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Πρόκειται για ένα έργο που έχει ανάγκη η Αθήνα και ιδιαίτερα οι πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου, το οποίο θα ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδί, μειώνοντας τους χρόνους μετακίνησης, αφού η συγκεκριμένη διαδρομή θα γίνεται σε μόλις 17’, ενώ από Γουδί στα δικαστήρια της Ευελπίδων θα χρειάζονται μόλις 12 λεπτά!
Η Γραμμή 4 θα ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια, θα έχει μήκος 13 χλμ. και 15 σταθμούς, ενώ οι πρόδρομες εργασίες ξεκινούν τις επόμενες εβδομάδες και τα μηχανήματα διάνοιξης θα πιάσουν δουλειά σε λίγους μήνες.
Ε65: Λαμία-Εγνατία Οδός σε 1 ώρα και 45 λεπτά
Η ολοκλήρωση του Ε65 από τη Λαμία προς την Εγνατία Οδό και τη Δυτική Μακεδονία θα φέρει μια ισορροπία σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, αφού θα ολοκληρώσει το παζλ των αυτοκινητοδρόμων στην Ηπειρωτική Ελλάδα και οι οδηγοί θα μπορούν να ταξιδέψουν από τη Λαμία στην Εγνατία, στο ύψος της Κοζάνης και της Ηπείρου, σε περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά.
Το κεντρικό κομμάτι έχει παραδοθεί και τώρα προχωράει το Νότιο τμήμα, από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, ενώ μπαίνουν πλέον εργοτάξια και για το βόρειο κομμάτι, το οποίο θα είναι έτοιμο σε τρία χρόνια. Στόχος της κυβέρνησης είναι η διαδρομή να γίνει πιο σύντομη, πιο φθηνή και ασφαλέστερη και δεδομένου ότι στη Δυτική Μακεδονία ξεκινάει η απολιγνιτοποίηση, ο δρόμος θα δώσει ξεχωριστή ώθηση στην μεταφορά προϊόντων και στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής καθώς θα συνδέει τη χώρα μας με τα Δυτικά Βαλκάνια.
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης
“Η Κρήτη θα αποκτήσει το δρόμο που της αξίζει” είχε δηλώσει προ ημερών ο πρωθυπουργός κλείνοντας την ομιλία του στην εκδήλωση για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Ένα έργο, η υλοποίηση του οποίου θα συμβάλει σημαντικά στην αναπτυξιακή πορεία του νησιού και αποτελεί, όπως ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το μεγαλύτερο νέο αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη. Σημειώνεται ότι στο τέλος του 2022 θα αρχίσουν τα πρώτα εργοτάξια του ΒΟΑΚ και μέσα στο 2024 θα έχουν αναπτυχθεί όλα τα εργοτάξια. Ο νέος ΒΟΑΚ θα είναι μήκους 300 χιλιομέτρων και το εκτιμώμενο κόστος του 2 δισ. ευρώ., ενώ είναι σημαντικό ότι έχουν εξασφαλιστεί οι πιστώσεις για το έργο, η ολοκληρωμένη χάραξη και η μελετητική ωριμότητα βρίσκεται στην τελική φάση.
Το Flyοver, ο περιφερειακός της Θεσσαλονίκης
Για την υπερυψωμένη Ανατολική Περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, ανέβηκε η β’ φάση του διαγωνισμού και μέχρι τέλος του χρόνου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος, ώστε το 2022 να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες στο flyover. Είναι σημαντικό ότι ο περιφερειακός αυτός δρόμος γίνεται με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα συνεπώς δεν δικαιολογείται καμία κωλυσιεργία και θα τηρηθεί στο ακέραιο το χρονοδιαγραμμα περάτωσής του, προκειμένου να παραδοθεί άμεσα στο κοινό.