Τη μείωση των εμπορικών φραγμών και τη μεγαλύτερη πρόσβαση στις παγκόσμιες αγορές πρότεινε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσιάζοντας τη στρατηγική της Ε.Ε. για το εμπόριο και την ανάπτυξη, κατά την επόμενη πενταετία.
«Το εμπόριο συμβάλλει στην οικονομική ανάκαμψη της Ευρώπης εξασφαλίζοντας ανάπτυξη και θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Επίτροπος της Ε.Ε. αρμόδιος για θέματα Εμπορίου, Κάελ Ντε Γκουχτ.
«Μια ανανεωμένη εμπορική στρατηγική θα ανοίξει τις αγορές και θα συνδέσει την Ευρώπη με τις κύριες πηγές και περιφέρειες της παγκόσμιας ανάπτυξης. Στόχος μου είναι να εξασφαλίσω ευνοϊκές συνθήκες για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και ότι τα δικαιώματά μας γίνονται σεβαστά έτσι ώστε να μπορούμε όλοι να απολαμβάνουμε τα οφέλη του εμπορίου», τόνισε ο Ευρωπαίος Επίτροπος.
Στο έγγραφο που παρουσίασε σήμερα η Επιτροπή, με τίτλο «Εμπόριο, ανάπτυξη και παγκόσμιες υποθέσεις», σημειώνεται ότι το όφελος του εμπορίου για την Ευρώπη είναι τριπλό: «Ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη, περισσότερες θέσεις εργασίας και περισσότερες επιλογές για τους καταναλωτές σε χαμηλότερες τιμές».
Συγκεκριμένα, η Επιτροπή προτείνει, μεταξύ άλλων, να ολοκληρωθεί η ατζέντα που είναι υπό διαπραγμάτευση στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου με μεγάλους εμπορικούς εταίρους όπως η Ινδία και το Mercosur (Αργεντινή, Βραζιλία, Ουρουγουάη και Παραγουάη), τονίζοντας ότι η ολοκλήρωση αυτών των διαπραγματεύσεων θα επέφερε αύξηση του ευρωπαϊκού ΑΕΠ πάνω από μία ποσοστιαία μονάδα ανά έτος.
Επιπλέον, η Επιτροπή προτείνει να ενισχυθούν οι εμπορικές σχέσεις με άλλους στρατηγικούς εταίρους, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Ρωσία και η Ιαπωνία, εστιάζοντας στην αντιμετώπιση μη δασμολογικών φραγμών στο εμπόριο.
Επίσης, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το εμπόριο παραμένει χωρίς αποκλεισμούς, προτείνεται ένα νέο πλαίσιο κανόνων για τις εμπορικές προτιμήσεις των αναπτυσσόμενων χωρών.
Τέλος, αναφέρεται ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή δημοσκόπηση, Ευρωβαρόμετρο, τα δύο τρίτα των ευρωπαίων πολιτών κρίνουν ότι η Ε.Ε. έχει ωφεληθεί από το διεθνές εμπόριο, ενώ οι περισσότεροι ευρωπαίοι θεωρούν ότι τα ευρωπαϊκά προϊόντα και υπηρεσίες είναι ανταγωνιστικά στην παγκόσμια αγορά.