Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, που βασίζεται στην εκτίμηση των νοικοκυριών για την οικονομική τους κατάσταση, μειώθηκε σε παγκόσμιο επίπεδο στο τρίτο τρίμηνο του 2010 σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του ίδιου έτους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της εταιρίας Nielsen.
Η έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύει το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Reuters, έγινε στο διάστημα από τις 3 έως τις 21 Σεπτεμβρίου σε 26.000 καταναλωτές σε 53 χώρες.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο δείκτης μειώθηκε στο 90 από 93 στο προηγούμενο τρίμηνο. Στην Ελλάδα, ο δείκτης παρέμεινε σταθερός στο 57 από το πρώτο τρίμηνο του 2010 και είναι ο πέμπτος χαμηλότερος μεταξύ των 53 χωρών.
Χαμηλότερο δείκτη από την Ελλάδα έχουν η Πορτογαλία (44 από 51 στο προηγούμενο τρίμηνο), η Ιαπωνία (52 από 55), η Ουγγαρία (54 από 65) και η Ρουμανία (55 από 68), ενώ στις δέκα χώρες με τα πιο χαμηλά επίπεδα καταναλωτικής εμπιστοσύνης περιλαμβάνονται και η Κροατία (58), η Λιθουανία (63 από 52), η Λεττονία (63 από 59), η Ιταλία (64 από 71) και η Γαλλία (67 από 63).
Στη δεκάδα των χωρών με τους υψηλότερους δείκτες περιλαμβάνονται η Ινδία (129), η Ινδονησία (115 από 119), η Αυστραλία (115 από 108), η Σαουδική Αραβία (115 από 108 στο πρώτο τρίμηνο του 2010), οι Φιλιππίνες (114 από 113), η Σιγκαπούρη (113 από 112), η Δανία (106 από 98), η Βραζιλία (103 από 107), η Μαλαισία (103 από 99) και το Χονγκ Κονγκ (103 από 101). Στις ΗΠΑ, η εμπιστοσύνη υποχώρησε στο 81 από 87, ενώ στη Γερμανία αντίθετα αυξήθηκε από το 81 στο 87 και στην Κίνα μειώθηκε στο 105 από 109.