Η Nissan εκτιμά ότι το κλείσιμο των εργοστασίων της στη Βαρκελώνη θα μπορούσε να κοστίσει περίπου 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, δήλωσε πηγή του συνδικάτου στο Reuters.
Το κόστος του κλεισίματος βρίσκεται στο επίκεντρο μιας συζήτησης στην Ισπανία ενώ η ισπανική κυβέρνηση εκτιμά ότι θα ήταν φθηνότερο το κόστος για την αυτοκινητοβιομηχανία αν διατηρηθούν τα εργοστάσια σε λειτουργία.
Η απόφαση της Nissan να αποχωρήσει από τη Βαρκελώνη ανακοινώθηκε από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία την περασμένη εβδομάδα ως μέρος ενός σχεδίου ανάκαμψης, πυροδοτώντας διαμαρτυρίες από τους εργαζόμενους και την δέσμευση της ισπανικής κυβέρνησης «να κάνει ό, τι μπορεί για να πείσει την εταιρεία να παραμείνει στην Ισπανία».
Η εφημερίδα La Vanguardia που εδρεύει στη Βαρκελώνη δημοσιοποίησε έγγραφα της Nissan στα οποία αναφέρεται ότι το κλείσιμο μπορεί να κοστίσει 1,45 δισεκατομμύρια ευρώ, κυρίως για να απολυθούν και να αποζημιωθούν περίπου 3.000 εργαζόμενοι.
Η πηγή της ένωσης είπε ότι πριν από λίγες εβδομάδες η Nissan είχε πει στους εργαζομένους ότι το κλείσιμο των τριών εγκαταστάσεων της Βαρκελώνης μπορεί να κοστίσει περίπου 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ.
Στις 28 Μαΐου, την ημέρα που ανακοινώθηκε το κλείσιμο, ένα στέλεχος της Nissan είπε στους εργαζομένους ότι το κόστος θα μπορούσε να είναι πολύ χαμηλότερο, στα 700-800 εκατομμύρια ευρώ, πρόσθεσε η πηγή.
Ωστόσο, η πηγή, μαζί με έναν άλλο ανώτερο αξιωματούχο του συνδικάτου, δήλωσε ότι η δεύτερη εκτίμηση ήταν πιθανώς μη ρεαλιστική, καθώς θα κάλυπτε ελάχιστα τις πληρωμές απολύσεων σε εργαζόμενους, μερικοί από τους οποίους έχουν απασχοληθεί για περισσότερα από 20 χρόνια.
Επιπλέον, η Nissan θα αντιμετώπιζε άλλα κόστη που σχετίζονται με προμηθευτές και διάλυση εργοστασίων, ανέφερε η πρώτη πηγή, προσθέτοντας: «1,5 δισεκατομμύριο ευρώ είναι πιο ρεαλιστικό. Δεν είναι εύκολο να αποσυναρμολογηθεί ένα εργοστάσιο».
Η La Vanguardia είπε ότι μεταξύ των δαπανών που η Nissan είχε εκτιμήσει ήταν 600 εκατομμύρια ευρώ για απολύσεις εργαζομένων, 310 εκατομμύρια φορολογικά έξοδα και ενδεχομένως αποπληρωμή 100 εκατομμυρίων δημόσιας βοήθειας.
Η Nissan πιστεύει ότι θα χρειαστούν σχεδόν επτά χρόνια για να ανακτήσει το κόστος της αποχώρησης από τη Βαρκελώνη, ανέφερε η εφημερίδα.