Την ένταξη ενός ακόμα έργου υποδομής στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ, και συγκεκριμένα το έργο της υποθαλάσσιας σύνδεσης πεζών με σήραγγα μεταξύ της Ηετιώνιας Ακτής και της Ακτής Λέοντος, εισηγείται ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Οργανισμού, «με εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ Α.Ε., Γιώργου Ανωμερίτη προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού και Ανάθεση Προκαταρκτικής Μελέτης από τη Δ/νση Έργων ένα ακόμα έργο υποδομής για την ανάπτυξη του Πειραιά μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης».
Πρόκειται για το έργο «Υποθαλάσσια Σύνδεση Πεζών με σήραγγα μεταξύ της Ηετιώνιας Ακτής και της Ακτής Λέοντος», ένα έργο πνοής, το οποίο θα συνδέει (α) την Πολιτιστική Ακτή Πειραιά με το Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο Ο.Λ.Π. Α.Ε. και (β) τον λιμένα κρουαζιερόπλοιων με την Πολιτιστική Ακτή Πειραιά.
Το έργο αφορά την υποθαλάσσια σύνδεση των δύο περιοχών των οποίων τα κρηπιδώματα απέχουν 188 περίπου μέτρα, στη δεύτερη είσοδο του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά.
Σκοπός της προκαταρκτικής μελέτης είναι η τεχνική και επενδυτική προσέγγιση του έργου, δεδομένου ότι εντός των προσεχών ετών θα λειτουργούν δύο σημαντικότατα έργα (Πολιτιστική Ακτή και Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο), υψηλής επισκεψιμότητας, δεδομένου ότι και τα δύο βρίσκονται σε διαφορετικές ακτές, χωριζόμενα από το θαλάσσιο χώρο του Κεντρικού Λιμένα στο πιο στενό του σημείο.
Η σύνθεση του υπεδάφους (αργιλοϋλιώδεις αποθέσεις αμμοίλυες μεταβλητού πάχους) δίδει τη δυνατότητα να κατασκευασθεί το έργο χωρίς την παρεμπόδιση των εισερχομένων και εξερχομένων πλοίων προς τα εσωτερικά λιμάνια του Κεντρικού Επιβατηγού Λιμένα.
Δεδομένου ότι ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. διαθέτει πλήρη σειρά γεωτεχνικών ερευνών για όλα τα κρηπιδώματα, υποθαλάσσια εδάφη και χερσαίες ζώνες, το έργο αυτό της οριστικής μελέτης εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός πέντε (5) μηνών, ώστε να ακολουθήσει η δημοπράτηση της κατασκευής του.
Το έργο αυτό θα δώσει επίσης τη δυνατότητα και στους κατοίκους των περιοχών Δραπετσώνας και Χατζηκυριάκειου άμεσης πρόσβασης, τόσο στις γύρω περιοχές, όσο και στους νέους υπό κατασκευή χώρους, παρακάμπτοντας το επιβαρυμένο κυκλοφοριακά Κέντρο του Πειραιά.
Το έργο αυτό θεωρείται από τα πιο σημαντικά για την τουριστική και πολιτιστική ανάπτυξη της περιοχής του επιβατηγού λιμένα και του λιμένα Κρουαζιέρας και καθιστά τον Πειραιά Πύλη Πολιτισμού και Τουρισμού, αφού δίνει τη δυνατότητα αυτοτελούς παρουσίας στο λιμάνι και σ’ όλο το εμπορικό του Κέντρο των εκατομμυρίων επισκεπτών του, οι οποίοι επισκεπτόμενοι το Λιμάνι θα παραμένουν ολοήμερα και επισκέπτες των λοιπών χώρων της Πόλης».