Επιστολή με την οποία γνωστοποιεί την πρόθεσή της να αποχωρήσει από τον όμιλο επιχειρηματιών για τη διάσωση της Alitalia έστειλε η εταιρεία Atlantia, βυθίζοντας σε δίνη το μέλλον του πολύπαθου εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας.
Μολονότι, η εταιρεία -συμφερόντων του ομίλου Benetton- επικαλείται ως αιτία για την αποχώρησή της την έλλειψη ενός σαφούς σχεδίου διάσωσης, είναι εμφανές πως η Atlantia συσχετίζει τη συμμετοχή της στην Alitalia με την ακύρωση από την κυβέρνηση της παραχώρησης της διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων της χώρας στον όμιλο Autostrade, το 35% του οποίου ανήκει στην Atlantia, όπως εξηγεί το ΑΜΠΕ.
Στην επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Τζανκάρλο Γκουέντσι προς τον υπουργό Οικονομικής Ανάπτυξης Στέφανο Πατουανέλι, τονίζεται: «Η παραμονή σε μία κατάσταση αβεβαιότητας όσον αφορά την Autostrade per l’ Italia ή ακόμη περισσότερο επιτάχυνσης της λήξης της παραχώρησης δεν μας επιτρέπουν, στα πλαίσια του αισθήματος ευθύνης αλλά και των διαθέσιμων οικονομικών δυνατοτήτων μας, με γνώμονα την προστασία των περίπου 40.000 Ιταλών και ξένων μετόχων και των 31.000 εργαζομένων του ομίλου, να συμμετέχουμε σε μία διαδικασία πολυέξοδη και με περίπλοκη διαχείριση και υψηλό κίνδυνο».
Η επιστολή προκάλεσε μεγάλο σκεπτικισμό στους κόλπους της κυβέρνησης του Τζουζέπε Κόντε. Η κυβέρνηση αποφάσισε την ανάκληση της διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων από την Autostrade, η οποία θεωρήθηκε υπεύθυνη για τον ελλιπή έλεγχο, που ήταν η κύρια αιτία για την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στη Γένοβα. Πλέον, αυτή η απόφαση γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη μετά τη σύνδεση της διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων με τη διάσωση της Alitalia εκ μέρους της Atlantia.
Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της αιτιολόγησης που προτάσσει η εταιρεία, το υψηλό ρίσκο της συμμετοχής στην Alitalia, χθες το απόγευμα υπήρξε συνάντηση μελών της Atlantia με τους επιτρόπους εκκαθάρισης της Alitalia, εκπροσώπους του υπουργείου Οικονομικών και των άλλων κρατικών φορέων που θα συμμετάσχουν στη διάσωση. Δεν συμμετείχε η αμερικανική Delta, που αναμένεται να αναλάβει το 10-12% της νέας Alitalia. Σε αυτήν τη σύσκεψη η εταιρεία πρότεινε τι πρέπει να αλλάξει στο business plan για τη διάσωση του αερομεταφορέα, ιδίως για την εξασφάλιση των πτήσεων της ιταλικής εταιρείας στη Βόρεια Αμερική, διατυπώνοντας ένα έμμεσο κατηγορητήριο προς τη Delta, προσάπτοντάς της πως επιδιώκει να αποσπάσει από την ιταλική εταιρεία τα πιο κερδοφόρα δρομολόγια και να μη δεσμευτεί ως εμπορικός εταίρος στο παραμικρό.