Την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Balkan Stream, στην οποία συμμετέχει η Ρωσία ξεκινά η Βουλγαρία, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ μετά το πέρας των συνομιλιών που είχε στη Σόφια με τον Ρώσο υπουργό Βιομηχανίας και Εμπορίου Ντενίς Μαντούροφ.
«Η κατασκευή του Balkan Stream ξεκινάει και την έχει αναλάβει μετά από μια έντιμη και ανοιχτή διαδικασία η κρατική εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας. Ενόσω μερικοί μας ρωτούσαν για τις σχέσεις με τους γείτονές μας, με τη Ρωσία, τη Σαουδική Αραβία, σήμερα υπογράφηκε η συμφωνία (για την ανάληψη του έργου). Το 90% των σωλήνων που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του Balkan Stream, έχει ήδη φθάσει στη Βουλγαρία από τη Ρωσία και από αύριο μάλιστα αρχίζουμε να τους τοποθετούμε στην όδευση, η χρηματοδότηση έχει διασφαλισθεί και τα 308 χιλιόμετρα του αγωγού φυσικού αερίου θα κατασκευασθούν έως το τέλος Ιανουαρίου του 2020» δήλωσε ο Μπορίσοφ.
«Μετά την αποτυχία του South Stream, στα Βαλκάνια δίνεται τώρα μια νέα ευκαιρία, για να υλοποιηθεί το έργο κατασκευής ενός διεθνούς αγωγού φυσικού αερίου» υπογράμμισε ο Βούλγαρος πρωθυπουργός, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Μας αρέσει η ονομασία Balkan Stream, αποδεχθήκαμε όλους τους όρους, τους οποίους έθεσε η βουλγαρική ηγεσία για την κατασκευή του αγωγού, η ρωσική πλευρά προμηθεύει τους σωλήνες και συμμετέχουμε στο έργο αυτό με το δικό μας προϊόν», δήλωσε ο Ρώσος υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου Ντενίς Μαντούροφ.
Το Απρίλιο η ιταλο-σαουδαραβική κοινοπραξία Arcad κέρδισε τον διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου που θα καταλήγει στη Σερβία μέσω της Βουλγαρίας, ωστόσο η σύμβαση μαζί τους μετά από μια σειρά δικαστικών υποθέσεων υπεγράφη στις 18 Σεπτεμβρίου.
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Το μεγαλύτερο τμήμα των κεφαλαίων θα διατεθεί για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου με τη Σερβία μήκους 484 χιλιομέτρων, δύο σταθμών συμπίεσης και αγωγού σε απόσταση 11,5 χιλιομέτρων από τα βουλγαρο-τουρκικά σύνορα που θα φθάνει έως τον σταθμό συμπίεσης «Στράνζα». Εκτιμάται ότι τα κέρδη της εταιρείας Bulgartransgaz σε περίπτωση που το έργο ολοκληρωθεί επιτυχώς θα ανέρχονται στα περίπου 180 εκ. ευρώ ετησίως.