Στον περιορισμό της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών συνέβαλε η οικονομική ύφεση που αντιμετωπίζει η χώρα μας από το 2008 και κατ΄επέκταση στην υποχώρηση της ζήτησης για τα προϊόντα του κλάδου το 2011, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα μελέτης της Hellastat.

Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), η αξία της εγχώριας αγοράς καλλυντικών (σε τιμές καταναλωτή) ακολουθεί πτωτική πορεία, φθάνοντας το 2011 στα 931 εκατ. ευρώ (-11% έναντι του 2010). Αξιοσημείωτη κάμψη έχουν υποστεί τα προϊόντα μακιγιάζ και τα προϊόντα μαλλιών (-16,7% και -14,6% αντίστοιχα από το 2010).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης όγκου των καταστημάτων πώλησης φαρμακευτικών ειδών και καλλυντικών το 2011 υποχώρησε κατά 9%. Η πτώση συνεχίστηκε και τους πρώτους 9 μήνες του 2012, με τον δείκτη όγκου να σημειώνει περαιτέρω υποχώρηση 10,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Στη μελέτη της Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 45 επιχειρήσεων. Ο συνολικός κύκλος εργασιών των εταιρειών του δείγματος το 2011 υποχώρησε περαιτέρω κατά 8,8%, στα 435,57 εκατ. ευρώ. Η μέση υποχώρηση ανά εταιρία διαμορφώθηκε σε -9,4% (έναντι -8,7% για το σύνολο της οικονομίας).

Εξαιρουμένης της απότομης αύξησης των αποτελεσμάτων της Sephora Greece AEE, τα συνολικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (ΚΠΤΦΑ) και κέρδη προ φόρων (ΚΠΦ) μειώθηκαν κατά 15,7% και 55,6% αντίστοιχα. Η μέση μείωση κερδών προ φόρων (ΚΠΦ) ανά επιχείρηση σχηματίστηκε σε -12,8%.

Το μέσο περιθώριο �