Διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο αναφορικά με τη χρήση του LNG στα λιμάνια, (Training Seminar on LNG bunkering to Port Authorities), διοργανώνεται από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων σε συνεργασία με την EMSA (Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας-European Maritime Safety Agency), σε ένα τομέα η Ελλάδα έχει μπει γερά στην αγορά του και υπάρχουν σημαντικές επενδύσεις.
Εισηγητές είναι στελέχη της EMSA με σημαντική εμπειρία στο αντικείμενο της χρήσης του ναυτιλιακού καυσίμου. Το σεμινάριο απευθύνεται σε στελέχη Οργανισμών Λιμένων, καθώς και σε στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και αφορά μεταξύ άλλων στην ανάλυση του θεσμικού πλαισίου, στην παρουσίαση βέλτιστων περιβαλλοντικών πρακτικών, σε θέματα ασφάλειας και αξιολόγησης κινδύνου και στις μελλοντικές τάσεις στη χρήση εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία.
Ο γενικός γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων (ΓΓΛΛΠΝΕ) Χρήστος Λαμπρίδης, κατά την έναρξη του διήμερου σεμιναρίου ευχαρίστησε τα στελέχη της EMSA για την συμβολή τους στη μεταφορά τεχνογνωσίας από την ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα στα στελέχη της ελληνικής διοίκησης, καθώς και τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων για την άρτια διοργάνωση του σεμιναρίου.
Aναφέρθηκε στις γενικότερες εξελίξεις αναφορικά με την χρήση ναυτιλιακού καυσίμου και στις τάσεις που υπάρχουν για την εφαρμογή φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών. Επίσης σχολίασε την ιδιαίτερη σημασία που έχει για τη χώρα μας η χρήση του ναυτιλιακού καυσίμου, τόσο εξαιτίας του εκτεταμένου νησιωτικού χώρου και αντίστοιχα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων όσο και γιατί στην ελληνική πλοιοκτησία ανήκουν LNG tankers, αξίας περίπου 16 δισ. ευρώ που αποτελούν και το μεγαλύτερο στόλο LNG πλοίων στον κόσμο.
O κ. Λαμπρίδης αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχει πάρει η χώρα μας, προκειμένου να προσαρμοστεί στις κοινοτικές απαιτήσεις για τη χρήση του ναυτιλιακού καυσίμου, όπως στη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.
Ανέφερε επίσης ότι, σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας εκπονήθηκε μελέτη για την ανανέωση του στόλου με πλοία που θα υποστηρίζουν τη χρήση εναλλακτικών μορφών καυσίμου (ΥΦΑ, ηλεκτρική ενέργεια, υβριδικά) η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την αξιοποίηση της χρηματοδοτικής διευκόλυνσης που θα είναι σύντομα διαθέσιμη και να προωθήσει επενδύσεις σχετικά με την ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων, δίνοντας έμφαση σε θέματα ασφάλειας.