Πενήντα χρόνια συνεχούς αναπτυξιακής πορείας στην ελληνική αγορά συμπλήρωσε φέτος η εταιρεία Μπάρμπα Στάθης ΑΒΕΕ, θυγατρική του Ομίλου Vivartia. Για τη διετία 2019-2020 η εταιρεία δρομολογεί επενδύσεις άνω των 8,5 εκατ. ευρώ.
Οι επενδύσεις αφορούν στη δημιουργία νέας υπερσύγχρονης, πλήρως αυτοματοποιημένης αποθήκης 11.000 παλετοθέσεων που θα αποφέρει εξοικονόμηση ενέργεια 60%, τρεις νέες γραμμές συσκευασίας και μία νέα γραμμή παραγωγής που θα οδηγήσει στην αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας κατά 40%.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος, Νικήτας Ποθουλάκης, χθες στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης, η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται και να εδραιώνει τη θέση της στην ελληνική αλλά και τη διεθνή αγορά, εξελίσσοντας διαρκώς το χαρτοφυλάκιό της, ενισχύοντας την παραγωγή της καθώς και την συνεργασία της με τους Έλληνες αγρότες. «Προχωράμε με όραμα και για τα επόμενα 50 χρόνια συνεχίζουμε να επενδύουμε στην πατρίδα μας, να ενισχύουμε τον Έλληνα αγρότη, να ανοίγουμε νέους δρόμους και να οδηγούμε την αγορά, να σεβόμαστε τον καταναλωτή και να καινοτομούμε βιολογικά ενώ στόχος μας είναι η ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό» τόνισε ο κ. Ποθουλάκης.
Ως αξιοθαύμαστο παράδειγμα για όλη την ελληνική οικονομία χαρακτήρισε την εταιρεία Μπάρμπα Στάθης ο Παναγιώτης Θρουβάλας, πρόεδρος της MIG. Όπως είπε, στα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης, η εταιρεία κατάφερε να επεκτείνεται συνεχώς, να βελτιώνει τη θέση της και τα νούμερά της ενώ κερδίζει συνεχώς στην εκτίμηση του καταναλωτή, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Από την πλευρά του ο Θανάσης Παπανικολάου, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου MIG και αντιπρόεδρος του Ομίλου Vivartia, σε παρέμβασή του εστίασε στο ενδιαφέρον της MIG για την εταιρεία Μπάρμπα Στάθης επισημαίνοντας ότι είναι «leader» στην αγορά. Τόνισε ότι στα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης, η εταιρεία Μπάρμπα Στάθης στήριξε με την ρευστότητά της και την καλή της πορεία την Vivartia και πλέον ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία.
Η εταιρεία Μπάρμπα Στάθης με παρουσία σε 5 ηπείρους και 25 χώρες, εκτός από την ηγετική θέση που κατέχει στην εγχώρια αγορά, αναπτύσσεται δυναμικά και στο εξωτερικό. Μέχρι τώρα, κυρίως με τα καταψυγμένα προϊόντα ζύμης, στις αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής, της Μέσης Ανατολής και της Αυστραλίας, ενώ ήδη εξάγονται και λαχανικά στην Ευρώπη και την Αμερική. Στόχος της διοίκησης για το 2019 είναι η περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών, οι οποίες αποτελούν το 20% των πωλήσεων (περίπου 30 εκατ. ευρώ), με αιχμή τα βιολογικά προϊόντα. Όπως αναφέρθηκε, η εταιρεία θα διπλασιάσει την παραγωγή βιολογικών προϊόντων τα επόμενα τέσσερα χρόνια και από 5-7% των πωλήσεων εκτιμάται ότι θα φτάσουν σε ποσοστό 15-20% των πωλήσεων.
Την ίδια ώρα η Deputy CEO και Marketing & Communication Director της Μπάρμπα Στάθης, Αγάπη Παπαδοπούλου, ανακοίνωσε την κυκλοφορία νέας σειράς προϊόντων ζυμαρικών και λαχανικά που έρχονται να καλύψουν τις ανάγκες των καταναλωτών και πολύ σύντομα θα βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας είναι, σύμφωνα με τον κ. Ποθουλάκη και ο εξορθολογισμός των προσφορών. Όπως ανέφερε οι προσφορές αποπροσανατολίζουν τον καταναλωτή και έχουν επίπτωση στην ποιότητα. Εκτίμησε ότι το λιανεμπόριο είναι αρωγός σε αυτή τη κατεύθυνση και τόνισε ότι ο εξορθολογισμός των προσφορών αποτελεί από τα πιο σοβαρά ζητήματα για τον σεβασμό του τελικού καταναλωτή.
Όσον αφορά στην πορεία της εταιρείας στο πρώτο τετράμηνο, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν, οι πωλήσεις είναι ήδη πάνω από τον στόχο και «τρέχουν» με ρυθμούς της τάξης του 4% και εκτιμάται ότι ανάλογη θα είναι η πορεία στο σύνολο του έτους. Το 2018 οι καθαρές πωλήσεις ανήλθαν στα 143,8 εκατ. ευρώ ενώ τα EBITDA στα 23,5 εκατ. ευρώ.
Δήλωση Θανάση Παπανικολάου για ΦΠΑ στην εστίαση
Τη δυσαρέσκειά του για τον γεγονός ότι ο καφές και τα υπόλοιπα ροφήματα εξαιρούνται από τη μείωση του ΦΠΑ σε τρόφιμα και εστίαση εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου MIG και αντιπρόεδρος του Ομίλου Vivartia, Αθανάσιος Παπανικολάου στο πλαίσιο της εκδήλωσης. «Δυστυχώς είναι οριστικό ότι από τη μείωση του ΦΠΑ στο 13% εξαιρέθηκαν ο καφές και τα ροφήματα που παραμένουν στο 24%» ανέφερε ο κ. Παπανικολάου.
Όπως τόνισε, η αγορά περίμενε τέσσερα χρόνια την μείωση του ΦΠΑ στα ροφήματα και τον καφέ, επισημαίνοντας ότι τώρα που η οικονομία διόρθωσε πολλά από τα μεγέθη και τους δείκτες, ήταν η κατάλληλη στιγμή να γίνει.
Ο κ. Παπανικολάου υπενθύμισε ότι το ΦΠΑ στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα στην Ν. Ευρώπη, και από τα υψηλότερα που υπάρχουν γενικότερα, σημειώνοντας πως σε χώρες όπως η Τουρκία, η Κύπρος και η Ιταλία το ΦΠΑ κυμαίνεται μεταξύ 8% – 10%,
Η αύξηση του ΦΠΑ στο 24%, σύμφωνα με τον κ. Παπανικολάου, αύξησε την παραβατικότητα, την φοροδιαφυγή και οδήγησε σε στρέβλωση στον κλάδο ενώ δημιούργησε και προβλήματα στην εμπορική πολιτικών των επιχειρήσεων και συγκεκριμένα στις προσφορές και στα μικτά γεύματα.
Ο κ. Παπανικολάου εξέφρασε την ελπίδα στα επόμενα μέτρα που σχεδιάζει η κυβέρνηση, να υπάρξει βελτίωση. Παράλληλα, διαφώνησε με την τοποθέτηση του υπουργείου Οικονομικών ότι η μείωση του ΦΠΑ στα ροφήματα θα εκτροχιάσει τα δημοσιονομικά.
Ωστόσο, αναγνώρισε ότι η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα είναι ένα σημαντικό βήμα με δεδομένη και τη δέσμευση των εκπροσώπων των σούπερ μάρκετ ότι θα χαμηλώσουν τις τιμές στο ράφι, προς όφελος των καταναλωτών.