Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις που αλλάζουν ριζικά και το τοπίο των πληρωμών και γενικότερα των συναλλαγών με την είσοδο τρίτων παικτών, είναι η μεγαλύτερη απειλή αλλά και η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν σήμερα οι ελληνικές τράπεζες, μετά τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, ανέφερε σήμερα ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ) και πρόεδρος της Eurobank, Νικόλαος Καραμούζης, σε συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους σε εκδήλωση της ΕΕΤ, με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της θητείας του στο τέλος του μήνα.
Το μέλλον δεν είναι πλέον το άνοιγμα φυσικών καταστημάτων από τις τράπεζες, αλλά η προσφορά λύσεων που βασίζονται στις τεχνολογικές λύσεις και εφαρμογές, που προσφέρουν ανεξαρτησία στον πελάτη να πραγματοποιεί συναλλαγές από απόσταση, με μεγαλύτερη ευκολία, ταχύτητα και λιγότερη γραφειοκρατική διαδικασία, είπε ο απερχόμενος πρόεδρος της ΕΕΤ Νικόλαος Καραμούζης, αναφερόμενος στην πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν οι ελληνικές τράπεζες από την είσοδο νέων παικτών στο τομέα του e – money. Eπισήμανε ότι στο πλαίσιο αυτό, οι τράπεζες προχωρούν ήδη σε επενδύσεις ενός δισ. ευρώ σε βάθος τριετίας για την τεχνολογική αναβάθμιση και γενικότερα την ψηφιακή τους μετάπτωση που θα έχει ως αποτέλεσμα να τις καταστήσει ανταγωνιστικές.
Στόχος των τραπεζών είναι το 2021 να έχουν αλλάξει το τοπίο στον τομέα των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με αποτέλεσμα να στραφούν ακόμη πιο δυναμικά στο πραγματικό τους έργο που είναι η χρηματοδότηση της ελληνικής οικονομίας, κάτι που ήδη έχουν ξεκινήσει να κάνουν, είπε ο κ. Καραμούζης.
Αναβαθμίστηκε ο ρόλος της ΕΕΤ – Άνοιξαν νέοι δίαυλοι
Κάνοντάς ένα σύντομο απολογισμό στην δραστηριότητα της ΕΕΤ στη διάρκεια της θητείας του, ο κ. Καραμούζης έδωσε έμφαση στην ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου της και της επιρροής της στην βελτίωση και την προβολή του εγχώριου τραπεζικού συστήματος εντός και εκτός Ελλάδος, με σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών.
Η βελτίωση της εικόνας των τραπεζών εξακολουθεί να είναι μια πρόκληση. Γενικότερα, με την κοινωνία απέναντι, ένα τραπεζικό σύστημα δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένο, ακόμη και ένα είναι κερδοφόρο είπε.
Ο πρόεδρος της ΕΕΤ αναφέρθηκε επιγραμματικά στους σταθερούς διαύλους επικοινωνίας που άνοιξε η Ένωση, τόσο στο εσωτερικό με την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία, με φορείς, εκπρόσωπους παραγωγικών φορέων κλπ., όσο και στο εξωτερικό με όλους τις αρμόδιες αρχές, όπως η ΕΚΤ, η ΕΕ διεθνείς προσωπικότητες, ευρωβουλευτές, το διπλωματικό σώμα κλπ.. Έδωσε έμφαση στην συλλογικότητα της εκπροσώπησης της ΕΕΤ, καθώς και στη δημιουργία επιτροπών που εργάζονται σε διάφορους τομείς. Αναφέρθηκε επίσης στην πλήρη αναβάθμιση των υποδομών της Ένωσης στον τομέα της πληροφορικής που διευκολύνει το έργο των μελών της, καθώς και στην διεύρυνσή της με νέες τράπεζες-μέλη (με την Επενδυτική Τράπεζα και την Praxia ενώ και η Aegean Baltic εξετάζει και αυτή τη συμμετοχή της στην ΕΕΤ).
Ο κ. Καραμούζης αναφέρθηκε επίσης στην συμβολή της ΕΕΤ στις πολλές ουσιαστικές αλλαγές στη νομοθεσία που αφορά το τραπεζικό σύστημα, ιδίως στον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης των κόκκινων δανείων, ή στην αντιμετώπιση σοβαρών φορολογικών θεμάτων, αλλά και γενικότερα στη συνεργασία με την ΑΑΔΕ. Η Ένωση αποδείχθηκε σοβαρός συνομιλητής σε όλες αυτές τις διεργασίες, και μέσω των επιτροπών της αναβάθμισε ακόμη περισσότερο τη λειτουργία της ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ και είναι μεγάλο επίτευγμα το γεγονός ότι η ΕΕΤ έκανε ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία της σε κάθε σοβαρή αλλαγή που συντελέστηκε τα τελευταία χρόνια, πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στο εκπαιδευτικό ινστιτούτο της ΕΕΤ, ο κ. Καραμούζης είπε ότι, όχι μόνο συνέχισε την εκπαιδευτική του δραστηριότητα και μάλιστα με σύγχρονα μέσα, αλλά επεξέτεινε το έργο του και στον τομέα της κοινωνικής εκπαίδευσης, παράλληλα δε, έθεσε τις βάσεις για συνεργασίες με διεθνείς οργανισμούς, όπως λ.χ. τη Moodys analytics.
Για τον Μεσολαβητή Τραπεζικών και Επενδυτικών Υπηρεσιών είπε πως μετεξελίχθηκε από κέντρο παραπόνων των πελατών, σε σύγχρονο κέντρο διαμεσολάβησης, και εφόσον υπάρξει η κατάλληλη στήριξη από τις τράπεζες, θα πρωτοστατήσει στην εναλλακτική επίλυση διαφορών, δίνοντας σοβαρή ώθηση στην επιτάχυνση της επίλυσης διενέξεων με τους πελάτες.