Με την Ελλάδα να διατηρεί την πρωτοπορία στην παγκόσμια ναυτιλία,οποιαδήποτε «βοήθεια» στη ναυλαγορά το 2013, που εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπη με την υπερπροσφορά τονάζ, θα προέλθει για άλλη μία φορά από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες και ιδιαίτερα την Κίνα, όπου οι τελευταίες αναλύσεις κάνουν λόγο για αυξημένη ζήτηση εμπορευμάτων την επόμενη χρονιά.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Μουνδρέα, ιδιαίτερα για τις εισαγωγές μετάλλων (Iron Ore), εκτιμάται ότι θα υπάρχει μία αύξηση της τάξης των 4 εκ. τόνων μηνιαίως από την Κίνα, μεταφραζόμενη σε ετήσια αύξηση 7,5%, από 6,4%, το 2012.
Ταυτόχρονα, η Ινδία το 2013, όπως όλα δείχνουν, θα είναι εξαρτώμενη από εισαγωγές Iron Ore καθώς η παραγωγή της από 250 εκ. τόνους πριν 2 χρόνια μειώθηκε στους 170 εκ. τόνους λόγω της παύσης εργασιών αρκετών ορυχείων.
Η Ινδία και συγκεκριμένα η εταιρία Adani Group προέβη σε μία τεράστια επένδυση σε ορυχεία Coal της Αυστραλίας ύψους 10 δισ. δολ. στην περιοχή στην περιοχή Galilee του Queensland για εξόρυξη μεγάλων ποσοτήτων προς εξαγωγή στην Ινδία, οι οποίες όμως είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν το 2016.
Όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεση της Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη, (United Nations Conference on Trade and Development-UNCTAD),η Ελλάδα διατηρεί την πρωτοπορία στην παγκόσμια ναυτιλία αν και τα τελευταία χρόνια το μερίδιο της είναι ελαφρά μειωμένο.
Ειδικότερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν 3,321 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 224.051.881 DWT και κατέχουν μερίδιο 16,10% στον παγκόσμιο στόλο, ο οποίος αποτελείται από 46,901 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1.518.109.503 DWT.
Στη 2η θέση βρίσκεται ή Ιαπωνία, στην 3η ή Γερμανία, στην 4η ή Κίνα και στη 5η ή Νότιος Κορέα.