Με την κύρωση από την ελληνική Βουλή της Συμφωνίας των Πρεσπών ανοίγει μια νέα σελίδα και για τις εμπορικές σχέσεις της Ελλάδας με τη γειτονική χώρα, όπως δηλώνει ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας Κωνσταντίνος Μίχαλος.
«Με την αυστηρή προϋπόθεση ότι θα τηρηθεί στο ακέραιο η συμφωνία των Πρεσπών, με σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό erga omnes, θα υπάρξουν θετικές προεκτάσεις στην οικονομία μας» τονίζει ο κ. Μίχαλος στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Πάντα οι φιλικές σχέσεις μεταξύ δύο χωρών ευνοούν την επιχειρηματικότητα. Να σημειώσω εδώ ότι η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στους πέντε κορυφαίους επενδυτές στα Σκόπια και μια συμβιβαστική λύση που ασφαλίζει, βεβαίως, τα εθνικά μας συμφέροντα θα έχει οικονομικά και γεωπολιτικά οφέλη».
«Το πρώτο που πρέπει να διασφαλίσει η ελληνική κυβέρνηση είναι να μην υπάρξουν τα επόμενα χρόνια δυσμενείς εξελίξεις ως προς την εμπορική ονομασία των ελληνικών προϊόντων και των προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης. Βεβαίως εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να τεθεί κανένα θέμα αμφισβήτησης, διότι τα ΠΟΠ και ΠΓΕ έχουν καθοριστεί με αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό που ενδεχομένως θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα, είναι να μην προσπαθήσουν οι γείτονές μας να σφετεριστούν τα δυναμικά brands που έχουν οι επιχειρήσεις και που σχετίζονται με την Μακεδονία» συνεχίζει.
«Για το λόγο αυτό τα Επιμελητήρια και όλοι οι φορείς της επιχειρηματικότητας έχουμε προτρέψει τις επιχειρήσεις μας, τα εμπορικά σήματα των οποίων περιλαμβάνουν τη λέξη Μακεδονία και παράγωγά της, να σπεύσουν να κατοχυρώσουν και σε ελληνικούς και σε διεθνείς φορείς τα σήματα και την ονομασία τους» προσθέτει.
«Χρέος της ελληνικής Πολιτείας» καταλήγει ο κ. Μίχαλος, «είναι να δείξει ιδιαίτερη προσοχή στην πλήρη υλοποίηση της συμφωνίας και να υπερασπιστεί τις ελληνικές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν στα εμπορικά τους σήματα το όνομα της Μακεδονίας και παράγωγά του. Και κυρίως να παρέμβει δυναμικά σε περίπτωση παράνομης υιοθέτησης των συγκεκριμένων εμπορικών σημάτων από επιχειρήσεις με έδρα τη γειτονική μας χώρα».