Μία δικαστική διαμάχη που ξεκίνησε το 2016 ανάμεσα στην easyGroup του Sir Στέλιου Χατζηιωάννου και του γαλλικού κολοσσού Carrefour έλαβε τέλος σήμερα, με την Carrefour να υποχωρεί.
Η διαμάχη ξεκίνησε όταν η easyGroup, στην οποία ανήκουν και όλα τα εμπορικά σήματα easy (easy family of brands), διαπίστωσε ότι η Carrefour κατά την περίοδο 2014 – 2016 έθεσε σε λειτουργία σειρά καταστημάτων τύπου «metro» στο Βέλγιο, χρησιμοποιώντας τη λέξη easy με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρώμα, αλλά και γραμματοσειρά που παρέπεμπε στη σήμανση της easy.
Έπειτα από ενέργειες της νομικής ομάδας της easyGroup, ο όμιλος Carrefour άλλαξε τη σήμανση των καταστημάτων, μετατρέποντας την επωνυμία της συγκεκριμένης αλυσίδας σε «Carrefour Express», όπως φαίνεται και στις παρακάτω φωτογραφίες:
Σημειώνεται ότι για να διευθετηθεί το θέμα δε χρειάστηκε δικαστική απόφαση, καθώς η Carrefour αποφάσισε να αλλάξει το όνομα των καταστημάτων, μία κίνηση που κατά τον Στέλιο Χατζηιωάννου συνδέεται και με την πρόσφατη αλλαγή διοίκησης σε ανώτατο επίπεδο στον γαλλικό κολοσσό.
Ειδικότερα, ο Στέλιος Χατζηιωάννου δήλωσε τα εξής:
«Είμαι χαρούμενος που ακόμη μια εταιρεία που προσπάθησε να εκμεταλλευτεί το εμπορικό σήμα μας έχει “συμμορφωθεί”. Οι εταιρείες του μεγέθους της Carrefour δεν πρέπει να χρησιμοποιούν εμπορικά σήματα που δημιουργούν σύγχυση στον καταναλωτή. Είμαι βέβαιος ότι πρόκειται για ένα αφελές λάθος κάποιου χαμηλόβαθμου στελέχους της αυτοκρατορίας Carrefour, που οδήγησε στη χρήση της επωνυμίας easy χωρίς την άδειά μας. Μου φαίνεται επίσης ότι η πρόσφατη αλλαγή διοίκησης σε ανώτατο επίπεδο τους βοήθησε να συνειδητοποιήσουν το λάθος τους και να επιστρέψουν πίσω στο δικό τους εμπορικό σήμα αντί της χρήσης του δικού μου. Καμία επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της δε θέλει να δημιουργεί σύγχυση στον καταναλωτή».
Συνέχισε λέγοντας: «Έχουμε καθιερώσει εδώ και 24 χρόνια, μια ευρύτατα δημοσιοποιημένη πολιτική για τη νομική δίωξη όσων αποπειρώνται να “υφαρπάξουν” την επωνυμία μας, σε δικαστήρια της Ε.Ε. αλλά και πέρα αυτών. Ορισμένοι από αυτούς είναι μικρές εταιρείες που συνήθως επιλέγουν να συμμορφωθούν αντί να ακολουθήσουν τη νομική οδό. Είναι, ωστόσο, καθησυχαστικό που μια εταιρεία του μεγέθους της Carrefour, με τη δυνατότητα να ανταπεξέλθει στο κόστος μιας δικαστικής διαμάχης, επιλέγει να απομακρυνθεί από την επωνυμία easy αντί να μας ακολουθήσει στις δικαστικές αίθουσες».