Ισοδύναμα μέτρα προκειμένου να μειωθεί ο ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ζητεί η ομάδα της τρόικας, η οποία πριν τη συνάντηση την προηγούμενη εβδομάδα με κυβερνητικά στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας, είχε ανάλογη ενημέρωση και με στελέχη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΜΠΕ, οι εκπρόσωποι της τρόικας άκουσαν με μεγάλη προσοχή τα αιτήματα των ακτοπλόων και για το πως λειτουργεί η ακτοπλοϊκή αγορά, ζήτησαν μικρότερη παρεμβολή του κράτους και πλήρη απελευθέρωση για να υπάρξει ανάπτυξη.
Σημειώνεται ότι για το θέμα της μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που σύμφωνα με πληροφορίες τέθηκε στη συνάντηση με τους τρείς γενικούς γραμματείς του υπουργείου Ναυτιλίας, η ομάδα της τρόικας, είπε ότι αν γινόταν μια μείωση του ΦΠΑ, αυτό δεν σημαίνει ότι και οι τιμές των εισιτηρίων θα έπεφταν προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική κίνηση στα πλοία.
Σημειώνεται ότι παρά την απόφαση του πρώην υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Διαμαντίδη για κατάργηση του ΚΑΕΟ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προκειμένου αυτά να γίνουν πιο ελκυστικά για τους επιβάτες, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επικαλούμενες το θέμα της ανόδου της τιμής στα καύσιμα προχώρησαν σε μεσοσταθμική αύξηση του 5% περίπου.
Τη μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προκειμένου να αυξηθεί η τουριστική κίνηση προς τα νησιά έχει προτείνει και το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών σε έρευνά του, την οποία έχει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Συγκεκριμένα, ζητά μείωση στο 9% του ΦΠΑ στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο των επιβατών και στο 16% για το εισιτήριο των οχημάτων.
Ο ΦΠΑ είναι σήμερα 13% για τους επιβάτες και 23% για τα οχήματα, ενώ ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο, πέραν του ΦΠΑ, επιβαρύνεται με τον επίναυλο, που είναι 3%, και με 5% λιμενικά τέλη.