Μπορούν τα ελληνικά προϊόντα να συμβάλλουν στη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας, κλιμακώνοντας τις εξαγωγές; Τι πρέπει να κάνει η χώρα μας για να ανταγωνιστεί το επιτυχημένο branding της ιταλικής κουζίνας;
Τι αποζητούν στο ράφι οι καταναλωτές εκλεκτών γαστρονομικών προϊόντων στο Λονδίνο; Πώς θα γίνει το ελληνικό πρωινό πρεσβευτής της ελληνικής γαστρονομίας; Αυτά και πολλά άλλα ενδιαφέροντα θέματα συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της Ημερίδας GROWTH IN AGRI-FOOD, μια πρωτοβουλία της Εθνικής Τράπεζας που έφερε στο τραπέζι του διαλόγου παραγωγικούς φορείς, καινοτόμους παραγωγούς και διεθνείς προσωπικότητες της γαστρονομίας.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν στοιχεία και έρευνες που καταδεικνύουν ότι τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα διαθέτουν τις φυσικές προδιαγραφές (εύφορη γη, εκλεκτές πρώτες ύλες) αλλά και την καινοτομία και τη δημιουργικότητα για να «στρώσουν» τραπέζι στη διεθνή γαστρονομική σκηνή, κλέβοντας ήδη την παράσταση σε διοργανώσεις όπως τα Great Taste Awards ή οι μεγάλες Εκθέσεις του κλάδου. Ωστόσο, το brand της ελληνικής κουζίνας δεν έχει προβληθεί στο εξωτερικό σε αντιδιαστολή με αυτό της ιταλικής, που είναι και κατοχυρωμένο και καταξιωμένο διεθνώς.
Συγχρόνως, συζητήθηκαν συνέργειες με τον τουριστικό κλάδο, όπως η δημιουργία γαστρονομικών εμπειριών σε τουριστικούς προορισμούς ή η τοποθέτηση ελληνικού πρωινού στα τουριστικά καταλύματα.
Βασικό συμπέρασμα όλων των τοποθετήσεων ήταν ότι η ελληνική αγροτική παραγωγή πρέπει να βασιστεί στη δημιουργία του brand της ελληνικής γαστρονομίας για να παράγει αξία τόσο για τις ίδιες τις ελληνικές επιχειρήσεις όσο και για την ελληνική οικονομία. Κατά συνέπεια, η συνεργατικότητα μεταξύ φορέων όπως ο Enterprise Greece, παραγωγών, διανομέων, Εμπορικών Φορέων όπως τα Επιμελητήρια και παραγόντων της αγοράς είναι απαραίτητη.
Η εκδήλωση έκλεισε με έκθεση αργοδιατροφικών προϊόντων που έφερε σε επαφή εμπορικές εταιρίες με καινοτόμους παραγωγούς και προϊόντα. Μεταξύ των προϊόντων που παρουσιάστηκαν ήταν τα φυσικά αναψυκτικά Bfresh σε βαζάκι, η κυκλαδίτικη μπύρα Νήσος, τα γαλακτοκομικά προϊόντα Μπέκας που έχουν ως βάση το αγνό βουβαλίσιο γάλα, τα αλλαντικά Το Χασαπάκι Ροδόπολης Κερκίνης Σερρών, το αυγοτάραχο Τρικαλινός, τα βότανα Rhoeco σε βιοδιασπώμενη συσκευασία με σπόρους, τα βραβευμένα με RedDot λάδια της Ladolea στον χαρακτηριστικό κεραμικό αμφορέα, τα φημισμένα ντολμαδάκια της Μαριάννας και πολλά άλλα πρωτοποριακά προϊόντα.
Η πρωτοβουλία GROWTH IN AGRI-FOOD της Εθνικής Τράπεζας στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του παραγωγικού μοντέλου της χώρας μέσω της ενίσχυσης της καινοτομίας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων του αγροδιατροφικού τομέα.
Προσφέροντας την απαιτούμενη τεχνογνωσία και υποστήριξη, δίνει στους Έλληνες παραγωγούς την απαραίτητη ώθηση για να κατακτήσουν την εγχώρια και τις ξένες αγορές σε μια εποχή που τα τοπικά προϊόντα είναι εξ’ ορισμού παγκόσμια.