Διευκρινίσεις για την ακύρωση των θεωρημένων αχρησιμοποίητων φορολογικών στοιχείων κατά τη διακοπή εργασιών των επιτηδευματιών παρέσχε το υπουργείο Οικονομικών.

Με αφορμή γραπτά και προφορικά ερωτήματα που ανέκυψαν, το υπουργείο διευκρίνισε πως πριν από τη σχετική καταχώρηση της δήλωσης διακοπής εργασιών στο υποσύστημα Μητρώου, ακυρώνονται υποχρεωτικά τα αχρησιμοποίητα θεωρημένα στοιχεία του Κ.Β.Σ.

Ειδικότερα, η υποχρέωση προσκόμισης των θεωρημένων και αχρησιμοποίητων φορολογικών στοιχείων για ακύρωση κατά τη διαδικασία διακοπής εργασιών, αφορά μόνο τα στοιχεία που θεωρήθηκαν μέσω TAXIS ή και με το χειρόγραφο σύστημα στις περιπτώσεις μη λειτουργίας του TAXIS (π.χ. βλάβη), μετά την έναρξη λειτουργίας του υποσυστήματος TAXIS -Κ.Β.Σ στην εκάστοτε Εφορία και όχι τα στοιχεία που έχουν θεωρηθεί πριν από την ημερομηνία αυτή και έχουν καταχωρηθεί εκ των υστέρων στο εν λόγω υποσύστημα.

Πάντως, τονίζεται πως η οικειοθελής προσκόμιση αχρησιμοποίητων στοιχείων από τους φορολογούμενους, που έχουν θεωρηθεί πριν από την έναρξη λειτουργίας του υποσυστήματος Κ.Β.Σ-TAXIS στη Δ.Ο.Υ., δεν απαγορεύεται από τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις.

Τέλος διευκρινίζεται ότι, δεν παρακωλύεται η άσκηση των αρμοδιοτήτων ελέγχου από τις διατάξεις της ως άνω Απόφασης, σε περίπτωση που ο αρμόδιος Προϊστάμενος Δ.Ο.Υ. κρίνει σε ειδικές περιπτώσεις ότι πρέπει να ζητηθούν τα φορολογικά στοιχεία που έχουν θεωρηθεί πριν τη λειτουργία του υποσυστήματος TAXIS, για λόγους ελέγχου.