Η ύφεση και η καθήλωση της κατανάλωσης δεν φρενάρουν τον πληθωρισμό ο οποίος αυξήθηκε τον Απρίλιο στο 1,9%, έναντι 1,7% το Μάρτιο.
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Απριλίου 2012, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2011, προκύπτει αύξηση 1,9%. Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Απρίλιο 2012, σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2012, παρουσίασε αύξηση 0,8%. Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Μαΐου 2011 – Απριλίου 2012, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2010 – Απριλίου 2011, παρουσίασε αύξηση 2,5%.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 1,9% το μήνα Απρίλιο 2012, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2011, οφείλεται στις εξής αυξήσεις:
-Κατά 1,7% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ζάχαρη-σοκολάτες- γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές.
-Κατά 0,4% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα αλκοολούχα ποτά.
-Κατά 2% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
-Κατά 6% της ομάδαςΣτέγαση, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
-Κατά 4% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα.
-Κατά 2,7% της ομάδας Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
-Κατά 0,6% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη: κουρεία-κομμωτήρια,είδη ταξιδίου-λοιπά προσωπικά είδη.