Σημαντικά περιορίστηκε η πρόσβαση της ελληνικής ναυτιλίας σε κεφάλαια, στο πλαίσιο ενός παγκόσμιου σκηνικού που διαμορφώθηκε για τον ναυτιλιακό κλάδο, ο οποίος είδε τη χρηματοδότησή του σε διεθνές επίπεδο να μειώνεται στα 64,984 δισ. δολάρια, έναντι 66,23 δισ. δολαρίων το 2010.
Σύμφωνα με την Petrofin ο περιορισμός της χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας οφείλεται στην αδύναμη ναυτιλιακή αγορά, στη μείωση των εσόδων των πλοίων καθώς και των αξιών τους, στις δυσμενείς προοπτικές για τον κλάδο λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων, στις αυξημένες δανειακές υποχρεώσεις, στην κρίση στην εθνική οικονομία της χώρας και στην αποχώρηση πολλών τραπεζών από τον κλάδο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης.
Η Petrofin σε έκθεση που δημοσιοποίησε για τη χρηματοδότηση της παγκόσμιας ναυτιλίας εστίασε και στα τραπεζικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν κυρίως από τη συρρίκνωση της παγκόσμιας οικονομίας, την έλλειψη ρευστότητας και την έλλειψη κεφαλαιακής επάρκειας.
Όπως ενδεικτικά αναφέρεται στην έκθεση, από τις αρχές του 2012 πολλές ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν μειώσει την χορήγηση δανείων με αποτελέσματα η ελληνική ναυτιλία να σημειώνει ασθενέστερη ανάπτυξη σε σχέση με τα προηγούμενα έτη