Αντιστάσεις στην κρίση φαίνεται πως παρουσιάζουν μέχρι στιγμής οι εταιρείες της εγχώριας αγοράς τροφίμων. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από σχετική μελέτη της DIRECTION BUSINESS REPORTS, η οποία συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε τα οικονομικά στοιχεία των 41 εταιρειών τροφίμων (με κύκλο εργασιών πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ), που έχουν δημοσιεύσει μέχρι στιγμής ισολογισμούς για το 2011.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, οι εν λόγω εταιρείες κατόρθωσαν να αυξήσουν το συνολικό κύκλο εργασιών τους κατά 3,06% το 2011 παρά τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες και τη γενικευμένη κάμψη της κατανάλωσης. Βέβαια, η ύφεση έχει επηρεάσει σημαντικά την κερδοφορία και αυτών των επιχειρήσεων, καθώς κάμψη καταγράφεται και στο μεικτό κέρδος (-7,79%) αλλά και στα κέρδη προ φόρων (-15,31%).

Χαρακτηριστικότερο δείγμα είναι ο κλάδος των γαλακτοκομικών όπου παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα μεγάλη κινητικότητα με την εταιρεία Vivartia να έχει εξαγγείλλει πλάνο επενδύσεων εκτός ελληνικών συνόρων αλλά και μεγάλη στροφή στο γάλα με τη σειρά «Μικρές Οικογενειακές Φάρμες».

Παρά τις δραστικές περικοπές που η διοίκηση του κ. Γιάννη Αρτινού επέβαλλε, η εταιρεία φαίνεται να ανακάμπτει και να περνά σε καινούργια φάση.

Την ίδια στιγμή, η ανταγωνιστική της ΦΑΓΕ της οικογένειας Φιλίππου πραγματοποιεί πολύ καλές αποδόσεις στις ΗΠΑ όπου διαθέτει εργοστασιακή παρουσία ενώ ανοδικά είναι τα μεγέθη και για την Όλυμπος. Βέβαια ο εν λόγω κλάδος θα κριθεί εν πολλοίς μετά τις όποιες εξελίξεις υπάρξουν με το deal Vivartia – ΜΕΒΓΑΛ.

Από τους κλάδους, που φαίνεται πως σταδιακά θα έχουν πρόβλημα, είναι αυτός των ιχθυοκαλλιεργειών. Η κυκλικότητά του οδηγεί σε δεδομένη μείωση πωλήσεων, με αποτέλεσμα ο πρόεδρος της ΣΕΛΟΝΤΑ κ. Στεφανής να έχει καταθέσει εδώ και καιρό πρόταση δημιουργίας κοινής εμπορικής εταιρείας στον πρόεδρο του Νηρέα κ. Αριστείδη Μπελλέ. Μια πρόταση όμως που προς το παρόν δεν περπάτάει.

Από τις παραδοσιακές δυνάμεις της βιομηχανίας τροφίμων, η εταιρεία Γιώτης προχωρά σε ευρύ σχέδιο επενδύσεων εντός της χώρας μας και στην παρουσίαση νέων προϊόντων, ενώ εξακολουθεί και διατηρεί τις αμοιβές του προσωπικού της στα ίδια επίπεδα. Χωρίς περικοπές και με αισιοδοξία και η μπισκοτοβιομηχανία Παπαδοπούλου κατορθώνει να περνά με καλύτερους όρους την κρίση, την ώρα που η κρίση φαίνεται περισσότερο να αφορά τις πολυεθνικές μεγάλες επιχειρήσεις τροφίμων.