Στο 1,7% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο, από 2,1% τον Φεβρουάριο 2012 και 4,5% τον Μάρτιο 2011.
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Μαρτίου 2012, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2011, προκύπτει αύξηση 1,7%, έναντι αύξησης που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Μάρτιο 2012, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2012, παρουσίασε αύξηση 2,8%, έναντι αύξησης 3,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 2011 – Μαρτίου 2012, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2010 – Μαρτίου 2011, παρουσίασε αύξηση 2,7%, έναντι αύξησης 5,1%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 1,7% το μήνα Μάρτιο 2012, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
α) Κατά 2,4% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές.
β) Κατά 0,5% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα αλκοολούχα ποτά.
γ) Κατά 6,9% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
δ) Κατά 3,8% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη : καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα και στα εισιτήρια αεροπλάνων.
ε) Κατά 2,7% της ομάδας Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
στ) Κατά 1,1% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη ταξιδίου-λοιπά προσωπικά είδη.
Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 3,6% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
β) Κατά 0,7% της ομάδας Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου και στις οικιακές υπηρεσίες.
γ) Κατά 0,9% της ομάδας Υγεία, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.
δ) Κατά 1,0% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 0,9% της ομάδας Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών.
στ) Κατά 1% της ομάδας Εκπαίδευση’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.