Σε δέκα ημέρες θα έχει ψηφισθεί από τη Βουλή η σχετική διάταξη για την πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, δήλωσε η υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία στην πρώτη της ενημερωτική συνάντηση στο κτίριο της ακτής Βασιλειάδη, αναφέρθηκε και στα προβλήματα της ακτοπλοΐας, και συγκεκριμένα στο μεταφορικό ισοδύναμο.
Ο εξορθολογισμός του δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ήταν ένα από τα βασικά θέματα που απασχόλησε πρόσφατα τη διακομματική επιτροπή για την ακτοπλοΐα, ενώ ήταν και το βασικό θέμα ημερίδας στη Ρόδο, που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Νικόλαου Λίτινα και με τη συμμετοχή δημάρχων και εκπροσώπων ακτοπλοϊκών εταιρειών και φορέων.
Ήδη, πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες, λόγω τόσο της αύξησης της τιμής των καυσίμων στα ακτοπλοϊκά καύσιμα όσο και της μείωσης της επιβατικής κίνησης, έχουν πάρει από μόνες τους κάποια μέτρα για τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους. Πολλά πλοία στις ελεύθερες δρομολογήσεις έχουν μειώσει τις ταχύτητες, ενώ κάποια άλλα δεν αποκλείεται να προχωρήσουν και σε μειώσεις δρομολογίων.
Πρόθεση του υπουργείου είναι το μεταφορικό κόστος της ξηράς να ισοδυναμεί με το μεταφορικό κόστος και στη θάλασσα, δήλωσε σήμερα η αρμόδια υπουργός, η οποία έδωσε και σχετικές οδηγίες στις υπηρεσίες.
Η κ. Διαμαντοπούλου, την Παρασκευή, θα έχει συνεργασία με τους επικεφαλής του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, προκειμένου να εξετάσει θέματα που αφορούν τα ελληνικά Λιμάνια, ενώ τη Δευτέρα θα συμμετάσχει στο Συμβούλιο Υπουργών Αλιείας, στις Βρυξέλλες.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα μεταβιβάστηκαν από το ελληνικό δημόσιο προς το Ταμείο Αξιοποίησης Κρατικής Περιουσίας 5.775.000 μετοχές του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), ποσοστό 23,1% και 2.348.640 μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ΟΛΘ, ποσοστό 23,3% του μετοχικού κεφαλαίου.