Το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο με μερίδιο 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας κατέχει η ελληνόκτητη ναυτιλία, διατηρώντας, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση που επηρέασε αρνητικά τον κλάδο, την κυρίαρχη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Institute of Shipping Economics and Logistics – ISL, μέσα στο 2010 οι Ελληνες πλοιοκτήτες διατηρούν την πρωτοκαθεδρία τους, αφού σε επίπεδο χωρητικότητας ελέγχουν 187,5 εκατ. dwt.
Ως δεύτερη μεγαλύτερη δύναμη καταγράφονται οι Ιάπωνες με 183,2 εκατ. dwt, τρίτοι οι Γερμανοί με 104,1 εκατ. dwt, τέταρτοι οι Κινέζοι με 101,9 εκατ. dwt και πέμπτοι οι Κορεάτες με 44,4 εκατ. dwt.
Αναφορικά με τις σημαίες των πλοίων, στην πρώτη θέση βρίσκεται ο Παναμάς με 287 εκατ. dwt και 23,2% μερίδιο αγοράς, ακολουθεί η Λιβερία με 141 εκατ. dwt και 11,4% μερίδιο αγοράς και τα Marshall Islands είναι στην τρίτη θέση με 76 εκατ. τόνους και ποσοστό 6,2 εκατ. τόνους.
Αναφορικά με τις σημαίες που προτιμούν οι πλοιοκτήτες, το Ινστιτούτο επισημαίνει ότι οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν το 31% του στόλου τους στην ελληνική σημαία και το 61% σε ξένες σημαίες. Οι Ιάπωνες έχουν το 92% του στόλου τους σε ξένες σημαίες, ενώ η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή κοινότητα του κόσμου με όρους χωρητικότητας, η γερμανική, έχει το 83,5% του στόλου της σε ξένες σημαίες.
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ