Μεγάλες εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης θα βρεθούν αντιμέτωπες με τη χρεοκοπία. Αυτό δήλωσε υψηλόβαθμο στέλεχος της Norton Rose στο πρακτορείο Reuters.
Οι εταιρείες που βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο είναι όσες διαχειρίζονται πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια, ενώ πιο ασφαλή είναι τα κοντέινερ.
Το χορό της πτώχευσης σύμφωνα με τα διεθνή πρακτορεία έσυρε πρώτη η Omega Navigation. Η ναυτιλιακή εταιρεία προσέφυγε στο αμερικανικό πτωχευτικό δίκαιο, ζητώντας την υπαγωγή της στο «Chapter 11», για προστασία από τους πιστωτές.
Πριν από λίγες ημέρες, η General Maritime, ανακοίνωσε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ότι προχώρησε σε συμφωνία για την τροποποίηση δανείων της. Δεν απέκλεισε, όμως, το ενδεχόμενο να πωλήσει τις δραστηριότητές της ή να κάνει χρήση του άρθρου 11.
Η γνωστή Genmar διαθέτει στόλο που αποτελείται από 31 δεξαμενόπλοια, ικανά να μεταφέρουν πάνω από 5 εκατ. dwt. Εδώ και μήνες βρίσκεται σε συζητήσεις με τις πιστώτριες τράπεζες, για την αναδιάρθρωση των δανειακών του υποχρεώσεων. Πριν από ένα μήνα, η Moody’s υποβάθμισε κατά τρεις βαθμίδες την Genmar, αξιολογώντας της στο Caa3, λίγο υψηλότερα από τη χρεοκοπία.
Αναταράξεις και συνέχεια της κρίσης στη ναυτιλία, μέχρι τις αρχές του 2013, βλέπει και η τράπεζα DVB. Όπως δήλωσε ο Dagfinn Lunde, επικεφαλής των ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων, η ναυλαγορά θα αντιμετωπίσει μακροχρόνια πίεση και όχι προσωρινά σκαμπανεβάσματα. Η κυριότερη αιτία είναι η υπερπροσφορά σε όλους σχεδόν τους κλάδους.