Την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας ανάμεσα στις ελληνικές επιχειρήσεις συστήνει ο ΟΟΣΑ, με έκθεσή του αφιερωμένη στην Ελλάδα, που δόθηκε στη δημοσιότητα σήμερα. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ η εν λόγω έκθεση που φέρει τον τίτλο «Αξιολόγηση των επιπτώσεων της ανταγωνιστικότητας στην Ελλάδα», είναι μια ανεξάρτητη μελέτη που ζητήθηκε από την ελληνική κυβέρνηση και που έγινε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Με την έκθεση, ο ΟΟΣΑ εντοπίζει 356 κανονιστικά εμπόδια για την ανταγωνιστικότητα στην Ελλάδα, ορισμένα των οποίων βρίσκονται υπό κατάργηση από την ελληνική κυβέρνηση. «Η ενίσχυση του ανταγωνισμού είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία στην Ελλάδα» δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ Άνχελ Γκουρία κατά την παρουσίαση της έκθεσης.
«Η εφαρμογή των συστάσεων της παρούσας έκθεσης, θα στηρίζει τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες που έχουν ήδη αναληφθεί για να επιτραπεί στην ελληνική οικονομία να επιστρέψει σε μια βιώσιμη πορεία ανάπτυξης» τόνισε ο ίδιος.
Επίσης, ο ΟΟΣΑ εκτιμά ότι η χαλάρωση των περιορισμών που έχουν εντοπισθεί σε ορισμένους τομείς θα έχει θετική επίδραση της τάξεως των 414 εκατ. ευρώ περίπου, για την ελληνική οικονομία.
Η σημερινή μελέτη του ΟΟΣΑ καλύπτει πέντε τομείς:
Ηλεκτρονικό εμπόριο, κατασκευές (οικοδομές), μέσα ενημέρωσης (Media), χονδρικό εμπόριο και κάποιους τομείς της μεταποιητικής βιομηχανίας όπως τα χημικά και φαρμακευτικά προϊόντα.
Οι τομείς αυτοί εκφράζουν συνολικά το 11,2% του ΑΕΠ και το 16,7% των θέσεων εργασίας στην Ελλάδα.
Οι κυριότερες συστάσεις του ΟΟΣΑ για τον καθένα από τους τομείς συνοψίζονται ως εξής, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Εξαπλούστευση, εξορθολογισμό και κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, προκειμένου να αρθεί η νομική αβεβαιότητα. Καλύτερη κάλυψη των αναγκών των χρηστών του ηλεκτρονικού εμπορίου, των οποίων η δραστηριότητα βασίζεται σε αυτοποιημένες και τυποποιημένες διαδικασίες. Εξασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τους ξένους προμηθευτές.
Κατασκευές
Οι εταιρείες, θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν προσφορά για έναν διαγωνισμό, εφ’ όσον πληρούν τα κριτήρια που ορίζονται από τον διαγωνισμό, ανεξάρτητα από την κατηγορία στην οποία έχουν καταταχθεί στα μητρώα.
Media
Θα πρέπει να αποσαφηνισθούν οι κανόνες που ρυθμίζουν τους ραδιοφωνικούς σταθμούς και να χαλαρώσουν οι κανόνες για τις άδειες, τη διάρθρωση των επιχειρήσεων και τις σταυροειδείς συμμέτοχες στον τομέα της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Ο ορισμός της έννοιας των ανεξάρτητων παραγωγών του οπτικοακουστικού περιεχομένου θα πρέπει να επανεξεταστεί κάτω από το πρίσμα της σχετικής ευρωπαϊκής οδηγίας.
Χονδρικό εμπόριο
Κατάργηση των εμποδίων εισόδου στην αγορά, όπως αυτών που προκαλούνται από το αυστηρό σύστημα αδειών για το χονδρικό εμπόριο καυσίμων. Να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους χονδρέμπορους αλλάζοντας τη ρύθμιση των αποκλειστικών συμβάσεων ανάμεσα σε χονδρέμπορους και λιανοπωλητές καύσιμων ώστε να μη μπορούν να επεκταθούν πέρα από την ημερομηνία λήξης τους.
Φαρμακευτικά προϊόντα
Οι κανόνες θα πρέπει ν’ αλλάξουν ώστε να γίνουν τα γενόσημα φάρμακα ακόμα πιο φθηνότερα απ’ ότι ορίζουν οι ισχύοντες κανόνες. Θα ενισχυθεί έτσι ο ανταγωνισμός και θα επιτευχθεί η μεγαλύτερη διείσδυση των γενόσημων στην αγορά.
Σύμφωνα με την έκθεση ανάμεσα στα οφέλη που απορρέουν από τον ανταγωνισμό είναι η μείωση των τιμών για τους καταναλωτές, περισσότερες επιλογές, καλύτερη ποιότητα σε υπηρεσίες και προϊόντα, δημιουργία περισσότερων θέσεων εργασίας και αύξηση επενδύσεων στην καινοτομία.